شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داد، اکنون که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به توافق هسته ای با ایران دست یافته ،کاخ سفید تمامی نیروهای خود را برای قبولاندن این توافق به کنگره بسیج کرده است.

کاخ سفید نیروی خود را برای قبولاندن توافق هسته ای به کنگره بسیج کرده است

به  گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا سی.ان.ان روز شنبه گزارش داد، 'جاش ارنست' سخنگوی کاخ سفید در این زمینه به این شکبه خبری گفت: در 24 ساعت گذشته تمام مقام های دولت امریکا از وزارتخانه های خارجه، دفاع و ... همگی برای توجیه اعضای کنگره جهت تفهیم و اطمینان بخشی از چارچوب توافق بعمل آمده با طرف ایرانی بسیج شده اند.

وی به سی.ان.ان گفت: تلاش این است که به اعضای کنگره اطمینان داده شود و آنان دقیقا درک کنند که چرا معتقدیم چارچوب این توافق ما را در مسیری قرار می دهد که ایران را از دست یافتن به سلاح اتمی باز می دارد و همچنین بازرسی هایی برای راست آزمایی این امر در کار خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران بارها مخالفت خود را با سلاح های هسته ای اعلام کرده و تاکید نموده است که این گونه تسلیحات هیچ گونه جایگاهی در راهبردهای دفاعی کشور ندارند.

سی.ان.ان افزود، 'کالین کال' Colin Kahl مشاور امنیت ملی معاون رییس جمهوری آمریکا، پنجشنبه گذشته در یک کنفرانس تلفنی با شماری از رهبران یهودی آمریکایی در خصوص توافق بدست آمده با ایران گفت و گو کرد.

سی.ان.ان به نقل از یک مقام کاخ سفید که نامی از وی برده نشده، گزارش داد: اوباما و 'جان بینر' رییس مجلس نمایندگان آمریکا اواخر پنجشنبه گذشته با یکدیگر تماس تلفنی داشتند. همچنین دیگر مقام های دولت اوباما همچون 'سوزان رایس' مشاور امنیت ملی، 'سامانتا پاور' سفیر آمریکا در سازمان ملل، 'آوریل هینز' معاون مشاور امنیت ملی و 'تونی بلینکن' قائم مقام وزیر خارجه آمریکا درارتباط با توافق بدست آمده با شماری از اعضای کنگره تماس داشتند.

سی.ان.ان در ادامه با اشاره به تلاش های کنگره برای تصویب طرح هایی در مخالفت با توافق هسته ای ایران که در صورت تصویب در کنگره، اوباما تهدید به وتوی آنها کرده است، نوشت: مقام های کاخ سفید هشدار دادند درصورتی که اقدام اعضای کنگره ، دولت آمریکا را وادار به دور کردن از توافق کند، به شکست و شکاف در جامعه بین الملل و قرار دادن ایران در موقعیتی به مراتب قوی تر و محدودیتی بسیار اندک در برنامه هسته ایش، منجر خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از چین، روسیه، فرانسه، آمریکا، انگلیس و آلمان شامگاه پنجشنبه سیزدهم فروردین ماه در چارچوب عناصر مندرج در برنامه اقدام مشترک مورخ 24 نوامبر 2013 و متعاقب مذاکراتی پیچیده و طولانی در ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی، به مجموعه ای از راه حل های لازم جهت نیل به برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) در شهر لوزان سویس دست یافتند. مجموعه متضمن این راه حل ها جنبه حقوقی نداشته و صرفا راهنمای مفهومی تنظیم و نگارش برجام است. بر این اساس تدوین برجام با مبنا قرادادن این راه حل ها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.