وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توافق هسته ای صورت گرفته میان ایران و پنج بعلاوه یک، گفت: اگر به هر طریق بدبینانه این بیانیه منتشر شده را تفسیر کنیم حقوق ملت در همه ابعاد تحقق پیدا کرد.

حقوق ملت در زمینه هسته ای تحقق یافت / با جدیت پیگیر مطالبات مردم هستیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمود واعظی روز شنبه در دیدار نوروزی با مدیران این وزارتخانه، افزود: باید از تیم مذاکره کننده که حماسه ای بزرگ آفریدند تقدیر و تشکر کنم البته این تیم کار بزرگی را شروع کرد که نتایج آن در سه ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی اظهار داشت: کسانی که کار خارجی نکردند و در مذاکرات حضور نداشتند تنها ظاهر را می بینند ولی ما که عمری در مذاکره با کشورهای مختلف شرکت داشتیم می دانیم که انجام این نوع مذاکرات کار سختی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در یک طرف مذاکره یک کشور قرار داشت و در طرف دیگر قدرت های جهانی که نتیجه همان شد که چند روز گذشته اعلام گردید و هر آنچه هدف گذاری شده بود با عنایت خداوند و پشتیبانی مقام معظم رهبری و ملت توانستیم به اهداف خود برسیم.

واعظی تصریح کرد: ما در این مذاکرات یک حرف داشتیم و آن این بود که تکنولوژی صلح آمیز هسته ای حق همه ملت های دنیا از جمله ملت ایران است.

وی افزود: معتقد بودیم تحریم های ظالمانه علیه ملت بزرگ ایران صورت گرفته و امروز شاهد آن هستیم که تحریم ها برداشته خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این پیروزی را به رهبر معظم انقلاب، ملت و رییس جمهور تبریک می گویم که امروز سرافراز هستند و جایگاه جمهوری اسلامی ایران که همواره دارای شانیتی بالا بود، به مرحله بالاتری ارتقا دادند و این در حالی است که به آینده نیز بسیار خوشبین هستم.

واعظی با اشاره به تقارن آغاز سال 994 با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: امسال را باید سال فاطمی نامگذاری کرد چرا که آغاز و پایان آن با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) متقارن شده است.

وی درباره عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال گذشته نیز گفت: اگر توفیقی در سال گذشته صورت گرفته همه همکاران من به یک اندازه سهیم بوده اند و این توفیق زمانی حاصل می شود که بخش های خصوصی و دولتی با هم همراه باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر نواقصی در سیاست ها وجود دارد باید برطرف کنیم و وقتی موفق خواهیم بود که کسانی که بیرون دولت قصد فعالیت ندارند، احساس کنند راه برای آنها باز است.

واعظی تصریح کرد: به رقم اقدامات صورت گرفته باز هم راضی نیستیم اگرچه در هشت سال گذشته بخش ICT مورد بی مهری قرار گرفته و باید از این فرصت ها برای رفع عقب ماندگی ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به مناطق محروم و کمتر برخوردار از صنعت فناوری ارتباطات و اطلاعات، گفت: تلاش داریم تا 25 هزار روستا را به اینترنت متصل کنیم و روستاهای بالای 20 خانوار بدون تلفن نداشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: کیفیت اینترنت باید بیش از زمان فعلی باشد و مشکلات تلفن همراه نیز باید همراه شود و ظرفیت فعلی پهنای باند را باید دو برابر و تلاش کنیم تا در برنامه ششم توسعه نیازمندی های مردم را در بخش های مختلف برطرف نماییم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.