رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با بیان اینکه قیمت طلا روند افزایشی داشته و تلاطم در این بازار مشاهده می‌شود، گفت: مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی به طور حتم بر بازار طلا تاثیر منفی گذاشته و با این وجود کساد و رکود در 6 ماهه نخست سال پیش‌بینی می‌شود.

روند افزایشی قیمت طلا بازار را متلاطم کرده/ پیش‌بینی رکود با مالیات 9 درصدی طلا در سال جدید
 
خبرگزاری فارس: روند افزایشی قیمت طلا بازار را متلاطم کرده/ پیش‌بینی رکود با مالیات 9 درصدی طلا در سال جدید
  •  
  •  

باقر معبودی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به تلاطم در بازار طلا در سال جدید اظهار کرد: گرچه برخی معتقدند با توافق هسته‌ای انجام شده، آرامشی در بازار طلا حاکم می‌شود اما به دلیل مطول شدن آن تا تیر ماه و اجرایی شدن توافق، قیمت طلا روند افزایشی داشته و تلاطم در این بازار مشاهده می‌شود.

وی افزود: نرخ هر گرم طلای 18 عیار در روز گذشته 95 هزار و 100 تومان بوده که امروز به 97 هزار و 700 تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار خرید و فروش طلا نیز رونقی نداشته و عرضه و تقاضای چشمگیری را در بازار نمی‌بینیم.

معبودی نژاد از مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی طلا در سال جدید خبر داد و یادآور شد: مالیات بر ارزش افزوده طلا در سال گذشته 8 درصد بوده که این سبب می‌شود خریدار بسیار متضرر شود، با وجود پیگیری‌های انجام شده متاسفانه نه تنها میزان این مالیات کاهش نیافت بلکه در سال جدید به عدد 9 رسید.

وی تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی به طور حتم بر بازار طلا تاثیر منفی گذاشته و با این وجود کساد و رکود در 6 ماهه نخست سال پیش بینی می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر از نرخ طلا و سکه در بازار امروز خبر داد و گفت: نرخ طلای 18 عیار هر گرم 97 هزار و 700 تومان، سکه تمام بهار آزادی 955 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 520 هزار تومان، ربع سکه 275 هزار تومان و قیمت هر دلار نیز 3 هزار و 300 تومان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.