۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 274279

قدس آنلاین یزد - رییس اداره حفاظت محیط زیست خاتم، از متلاشی شدن یک باند شکارچیان متخلف در منطقه قره تپه این شهرستان خبر داد

شکارچیان متخلف درچنگال  قانون

به گزارش قدس آنلاین از یزد، فتح الله حیدری با بیان این خبر اظهار داشت: محیط بانان در جریان تحقیقات خود متوجه شدند گروهی از افراد غیربومی همزمان با فصل جوجه آوری این پرنده در دشت قره تپه، با حضور مستمر در منطقه به شناسایی لانه ها به منظور برداشتن تخم و جوجه های هوبره اقدام کرده اند.

وی افزود: بدنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر فعالیت های مجرمانه گروهی از متخلفین در منطقه شکار ممنوع قره تپه، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان خاتم در استان یزد به تحقیق در این زمینه پرداختند.

حیدری تصریح کرد : محیط بانان پس از سه روز بررسی و کمین، صبح امروزطی عملیاتی موفق شدند چهار نفر از اعضای این باند را درون منطقه شکار ممنوع قره تپه بازداشت کنند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان خاتم ادادمه داد: اعضای این باند قصد داشتند پس از شناسایی لانه ها، تخم و یا جوجه های تازه سر از تخم برآورده هوبره را برداشته و به کشورهای حوزه خلیج فارس قاچاق کنند.

وی افزود: در جریان بازرسی از متهمین چهار دستگاه موتورسیکلت مخصوص مناطق بیابانی و لاشه کامل یک آهو کشف و ضبط شد.

این مسوول خاطر نشان ساخت : شکار آهو هدف اصلی متهمین نبوده و آنها به منظور قاچاق تخم هوبره مشغول فعالیت بوده اند اما دو آهو را نیز درون دشت مشاهده کرده و پس از تعقیب با موتورسیکلت، یک آهو را زنده گیری و سپس سر بریده بودند.

ود اظهار داشت : متهمین پس از بازداشت و تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شده و با دستور قاضی پرونده هم اکنون در زندان بسر می برند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.