وزیر بهداشت، به مناسبت آغاز سال جدید از سازمان انتقال خون بازدید کرد.

بازدید وزیر بهداشت از سازمان انتقال خون/تشریح برنامه های سال ۹۴

 
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سیدحسن هاشمی ضمن دیدار با مسئولان و کارکنان سازمان انتقال خون، در جریان مهمترین فرایند های کاری فنی و فن آوری های نوین از جمله فعالیت های آزمایشگاه رفرانس ایمنو هماتو لوژی و فرایند تامین خونهای نادر و کنترل کیفی سازمان قرار گرفت.
 
وی همچنین از مرکز نوآوری سازمان انتقال خون بازدید کرد و فرایند کاری این مرکز توسط دکتر ذوالفقاری معاون فنی و فن آوری های نوین برای وزیر بهداشت تشریح شد.
 
هاشمی در جمع کارکنان سازمان انتقال خون آغاز سال نو را به همه کارکنان این سازمان تبریک گفت و برای ایشان سالی موفق و پر تلاش آرزو کرد.
 
مهمترین برنامه های انتقال خون در سال ۹۴ 
 
دکتر علی اکبر پورفتح اله مدیرعامل سازمان انتقال خون در تشریح مهمترین برنامه های سازمان در سال ۹۴، گفت: بهینه سازی بانک های خون بیمارستانی را در صدر فهرست مهمترین برنامه های سال جدید قرار داد و گفت: برنامه های تمامی سازمان ها و معاونت های زیر مجموعه وزارت بهداشت قرار است ظرف ده روز آینده به این وزارت ارائه شود و برنامه های سازمان انتقال خون نیز طی این مدت نهایی و ارائه خواهد شد.
 
وی سال جاری را سال پایش برنامه های مصوب خواند و افزود: یکی از مهمترین برنامه های امسال اصلاح چرخه انتقال خون بیمارستانی است.
 
پورفتح اله از برنامه راه اندازی سرویس های انتقال خون بیمارستانی در بیمارستانهایی که در سال بیش از ۲۰ هزار واحد مصرف خون دارند خبر داد و گفت: طرح خود کفایی در صنعت پلاسما و توسعه این صنعت یکی دیگر از برنامه های مهم سال ۹۴ است.
 
وی مدیریت خون بیمار را یکی دیگر از برنامه هایی دانست که در سال ۹۴ با جدیت پی گیری خواهد شد.
 
مدیر عامل سازمان انتقال خون همچنین با اعلام شاخص اهدای خون ۲۷ واحد به ازای هر هزار نفر که هم اکنون به آن دست یافته ایم گفت: در نظر داریم این شاخص را ۵ درصد افزایش دهیم.
 
وی تاکید کرد: در سال ۹۴ بیش از هر چیز کیفیت خون و فراورده های آن مد نظر است و مدیریت مصرف خون مورد نیاز بیماران و کاهش میزان مصرف و منطقی کردن خون و فراورده های آن در صدر برنامه ها قرار دارد.
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.