عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باید دید بر مبنای روایاتی که در حال حاضر وجود دارد، متن نهایی چگونه تنظیم و قرائت می‌شود و باید دید متن نهایی در برگیرنده چه محتوایی است.

نحوه تنظیم متن نهایی را باید مبنای قضاوت بیانیه لوزان قرار دهیم‌

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا محسنی ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: نسبت به تحریم‌های ظالمانه و ناعادلانه‌ای که علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده بود، بیانیه لوزان تعدیل و تخفیفی نسبت به این شرایط بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اما در تحلیل دیگری باید عنوان کنیم که نه آنچه را ما حقمان بوده و گفته و خواسته‌ایم در این بیانیه آمده است و نه اینکه طرف غربی همه آنچه را که خواسته بود در این بیانیه عنوان شده است.

محسنی ثانی تصریح کرد: در تحلیل نهایی باید ببینیم بر مبنای روایاتی که در حال حاضر وجود دارد متن نهایی چگونه تنظیم و قرائت می‌شود و باید دید متن نهایی در برگیرنده چه محتوایی است و قطعاً در آن شرایط بهتر می‌توانیم تحلیل انجام دهیم.

وی با اشاره به نقاط مثبت و منفی این بیانیه تصریح کرد: تخفیف معضلات و مشکلاتی که بر اثر تحریم‌های ظالمانه برای ما ایجاد شده بود قطعاً نکته مثبتی است که با این بیانیه می‌تواند محقق شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی تصریح کرد: نکته منفی اما این است که آنچه را NPT برای ما مقرر داشته، یعنی به‌عنوان یک کشور محق بتوانیم از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کنیم، به‌عنوان یک الزام در این بیانیه مشاهده نمی‌کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.