گروه میهن - محمود مصدق - همگام با قدردانی 205 نماینده مجلس شورای اسلامی ازمدیریت شهری تهران به خاطر آماده سازی بوستان جنگلی یاس و تبدیل آن به فضایی قابل دسترس برای عموم مردم، رئیس شورای اسلامی پایتخت نیز این اقدام شهرداری را یک حرکت جهادی خواند .

دولت با واگذاری بوستان پردیسان به شهرداری موافقت کند

مهندس مهدی چمران صبح دیروز در نخستین جلسه علنی شورای شهر در سال 94 که در بوستان جنگلی یاس واقع در بزرگراه شهید بابایی برگزار شد، این بوستان را هدیه مقام معظم رهبری به مردم تهران دانست و گفت: این منطقه جنگلی پیشتر در اختیار سازمانها و نهادهای دیگری بوده است، اما از 20 اسفند و از زمانی که مقام معظم رهبری بیاناتی درخصوص حفظ طبیعت تهران کردند این منطقه در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت تا مورد استفاده همه شهروندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی 1400 هکتار این بوستان برای روز سیزدهم فروردین‌ماه ساده نبود، اما برنامه ریزان و مجریان شهرداری تهران در اقدامی جهادی توانستند این مهم را انجام بدهند و محلی آبرومند تحویل مردم شهر تهران دهند، تصریح کرد: شهرداری شعار «ما می توانیم» را در این بوستان عملی کرد.

 وی گفت: تمامی وسایل این بوستان جنگلی مطابق با طبیعت است و حتی می‌خواستیم از آسفالت استفاده نکرده و به جای آن از شن کوبیده شده استفاده کنیم.

چمران ضمن تشکرازدستگاه ها و نهادهای دولتی که در ارتباط با بوستان یاس با شهرداری تهران همکاری کردند، گفت: این بوستان هنوز به ترمیم فراوانی نیاز دارد.

 

 اختصاص 500 میلیارد تومان برای تملک و تهاتر باغهای کن

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به آخرین وضعیت باغهای کن اشاره کرد و گفت: ساخت و ساز در این باغها ممنوع است و مدیریت شهری در نظر داشت این باغات را توسط صاحبان باغ و با فرمول باغ – مسکونی حفظ کند، اما این مساله محقق نشد و بنا به پیشنهاد قالیباف 500میلیارد تومان برای تملک و تهاتر این باغ در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه تعاونی مسکن شهرداری  مجوز ساخت و ساز در بخشی ازباغات کن را داشته و حتی از دادگاه حکم گرفته است، گفت: قاعدتا نباید در این زمین ساخت و سازی صورت می‌گرفت، اما متاسفانه این عمل انجام شد و حالا تعاونی مسکن مالباخته نیست، زیرا قرار است زمینی بهتر تحویل بگیرد و ما حتی به شهردار منطقه نیز نامه زده‌ایم که تعیین تکلیف کرده و زمین معوضی به این تعاونی بدهد.

 

 دولت بوستان پردیسان را به شهرداری واگذار کند

همچنین دراین جلسه رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر خواستار واگذاری پردیسان به شهرداری شد و گفت: ۱۸ فروردین روز جهانی سلامت است. در این روز تمامی امکانات برای سلامتی انسانهای روی زمین به کار گرفته می شود، بنابراین از رئیس جمهور می خواهم به شکرانه توافق هسته ای، شیرینی به مردم تهران دهند و مشابه فرمان رهبری، دستوری صادر کنند و بوستان پردیسان را به شهرداری تحویل دهند تا برای حضور مردم آماده‌سازی شود.

رحمت ا... حافظی با اشاره به افزایش روزهای پاک در سال ۹۴ گفت: امسال ۷روز هوای پاک داشتیم که در سال گذشته روزهای پاک ۵ روز بود.

 

 درخواست تبدیل باغ دامپزشکی به بوستان عمومی

همچنین در ادامه این نشست رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر از شهردار تهران خواست باغ دامپزشکی در منطقه 11 را به فضای سبز عمومی تبدیل کند.

مهندس حقانی گفت: مردم این منطقه درخواست کرده اند این باغ به پارک عمومی تبدیل شود، اما هم اکنون یکی از تعاونی های مسکن قصد ساخت و ساز در آن را دارد.

به گفته وی این منطقه پرجمعیت است و نیاز به بوستان دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.