دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بیان این که تلاش امسال دبیرخانه در جهت اجرایی کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود، اظهار داشت: در سال جاری مصوبات اجرا شده را با هدف اجرا شدن هر چه کامل‌تر پیگیری خواهیم کرد.

رویکرد ما اجرایی کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است/ جاری شدن تفکر امام(ره) و رهبری دلیل تحولات منطقه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبر دزفولی، در جمع کارکنان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی به برنامه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه این شورا در سال جاری و تحولات اخیر منطقه پرداخت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از حوادث منطقه و قرار گرفتن صحنه جهانی در مواجهه با انقلاب اسلامی به عنوان این اتفاقات یاد کرد و افزود: ما هم در ابعاد دیپلماتیک موفقیت‌هایی به دست آورده‌ایم و قدرت‌مان را به منطقه اثبات کردیم و هم در ابعاد پیام‌رسانی انقلاب اسلامی و آرمان‌خواهی.

 عضو هیات علمی دانشگاه تهران، دلیل تحولات منطقه را جاری و ساری شدن تفکر امام(ره) و مقام معظم رهبری و تفکر انقلابی در منطقه دانست و بیان کرد: امروز آرمان‌خواهی انقلاب اسلامی روز به روز شکوفاتر شده و بیشتر خود را جلوه‌گر می‌کند.

وی ضمن بیان این مطلب که نباید تصور کرد که اگر ما تحرکات دیپلماتیک داریم آرمان‌خواهی را کنار گذاشته‌ایم، افزود: تحرکات دیپلماتیک با حفظ اصول، جایگاه‌ و منافع ملت بزرگ ایران جزئی از آرمان‌خواهی امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است و در کنار آن هم می‌بینیم که حوادثی منبعث از انقلاب اسلامی در منطقه در حال روی دادن است.

مخبر دزفولی با اشاره مجدد به پیچ تاریخی شرایط فعلی، بیان کرد: وارد شدن به پیچ تاریخی به این معناست که باید از این پیچ عبور کنیم و وارد عرصه و میدان وسیع تمدن‌سازی شویم و این اتفاقی است که انشاالله نزدیک است و همه باید دست به دست هم بدهیم و هر کسی در هر بخشی که حضور دارد و در حال فعالیت است نگاهش را بالا و افق را بلند ببیند تا انقلاب‌مان را جهانی کنیم و بدانیم که با ایراد و اشکال گرفتن صرف چیزی پیش نخواهد رفت.

وی شرط موفقیت ملت ایران را اعتقاد و اتکا به خداوند متعال و باور به انجام دادن کارهای بزرگ عنوان کرد و گفت: این چیزی است که هم امام (ره) و هم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به ما یاد داده‌اند و آن را تمرین کرده‌ایم و این تمرین انشالله منجر به نتیجه خواهد شد.

مخبر دزفولی در ادامه سخنان خود با اشاره به حوزه وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: تشکر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از دبیرخانه در حکم آغاز دوره جدید شورا نشان از تلاش شما همکاران دارد و اگر چه ما هنوز با آن چه که باید محقق کنیم فاصله داریم، اما اگر وظیفه خود را درست بشناسیم و به تکلیف‌مان عمل کنیم مأجور خواهیم بود.

وی وظیفه تبیین، نظارت و رصد اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را متوجه همه اعضای دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و ضمن بیان این که تلاش امسال دبیرخانه در جهت اجرایی کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود، اظهار کرد: در سال جاری مصوبات اجرا شده را با هدف اجرا شدن هر چه کاملتر و مصوبات در شرف اجرا را نیز برای اجرایی شدن هر چه بهتر پیگیری خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تأکید بر وظیفه دبیرخانه و شورا در اجرایی کردن اسناد مهم راهبردی کشور در زمینه علم و فناوری، فرهنگ، آموزش و پرورش در تشریح این وظیفه گفت: منظور از اجرایی کردن این اسناد طراحی ساز و کارهایی است که دستگاه‌ها را مقید به اجرایی کردن آنها کند و منجر به وارد شدن مصوبات به مقولات گوناگون اجرایی شود.

وی با اشاره به حوزه علم و فناوری گفت: در حوزه علم و فناوری مسیر اجرایی شدن مصوبات تسهیل‌شده‌تر است و در حال حاضر در این بخش ما موفقیت‌های بزرگی به دست آورده‌ایم که باید آن‌ها را هم تبیین و هم صیانت کنیم و هم ارتقا ببخشیم.

 عضو هیات علمی دانشگاه تهران در مورد حوزه فرهنگ نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به این امر که با شکل گرفتن ستاد راهبری مهندسی فرهنگی کشور، تداخل‌ها در دستگاه‌های فرهنگی رو به کاهش برود، افزود: من مطمئنم که اگر ما سند مهندسی فرهنگی را با شکل‌گیری ستاد راهبری وارد مرحله اجرایی کنیم و طبق مراحل مدون و مرتب زمان‌بندی اجرایی را عملیاتی کنیم، ظرف کمتر از سه، چهار سال آینده جریانی پویا، منضبط، شکوفا و رو به رشد در عرصه‌های گوناگون فرهنگی خواهیم داشت؛ کما این که در حوزه علم و فناوری به چنین چیزی رسیده‌ایم.

مخبر دزفولی همچنین با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رصد دقیق جریان اجرایی این سند را از جمله اولویت‌های امسال دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برشمرد و گفت: در این راستا رایزنی‌های لازم با دوستان در آموزش و پرورش انجام شده و از همین امروز به عنوان اولین روز کاری سال جدید نیز پیگیری‌ها و سازماندهی لازم انجام خواهد شد.

وی در پایان با بیان این که ما معتقدیم که حتماً سند تحول آموزش و پرورش باید بخش به بخش و طبق زمان‌بندی اجرایی شود، افزود: باور ما این است که این سند، جریان تعلیم و تربیت را از یک جریان راکدِ حافظه‌پرور به یک جریان عالمانه متفکرانه خلاقیت‌پرور تبدیل می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.