۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 274792

جشن روز مادر در بیش از‌ 40 کشور جهان برگزار می‌شود. این جشن به طور رسمی در دومین یکشنبه ماه مه است که این تاریخ به زمان یونان باستان برمی‌گردد.

کشورهایی که روز مادر را جشن می‌گیرند

به گزارش  (ایسنا) به نقل از‌ the holiday spot، در بسیاری از کشورها با روش‌ها و یا حتی در زمان‌های مختلف دیگر این جشن برگزار می‌شود، اما هدف همه آنها قدردانی از مادران است. کشورهایی که در تاریخ مذکور روز مادر را جشن می‌گیرند شامل بریتانیا، ایالات متحده، استرالیا، بلژیک، کانادا، دانمارک، فنلاند، ایتالیا، ژاپن و ترکیه هستند.

جشن روز مادر در اسپانیا در اولین یکشنبه ماه مه برگزار می‌شود و مانند دیگر کشورها روزی برای قدردانی از مادران محسوب می‌شود. در این روز بیشتر مغازه‌ها در سراسر اسپانیا شکلات، گل، کارت تبریک و دیگر هدایا را به معرض فروش می‌گذارند، اما بسیاری از فرزندان خواهان هدیه‌ای از صنایع دستی برای مادران هستند.

جشن روز مادر در نیوزلند بسیار مشابه جشن روز مادر در ایالات متحده است. در این روز فرزندان از مادران خود قدردانی کرده و به آنان بسیار محبت می‌کنند و برای تشکر به بیرون شهر یا شام بیرون از منزل رفته و برای مادران خود هدایای مختلفی تهیه می‌کنند.

جشن روز مادر در جنوب آفریقا نیز در دومین روز ماه مه است و فرزندان با گل و کارت تبریک از مادران خود قدردانی می‌کنند.

جشن روز مادر در کانادا بعد از اعیاد کریسمس و ولنتاین از روزهای مهم است. فرزندان در این روز گل و کارت تبریک به مادران خود هدیه می‌دهند و در واقع کارت تبریک این روز در کانادا به تجارت با تبلیغات گسترده تبدیل شده است.

در روز مادر در کشور سوئد فرزندان پیش از روز موعد گل مصنوعی تهیه کرده و برای مادران خود پست می‌کنند.

این روز در کشور استرالیا نیز مانند دیگر کشورهاست با این تفاوت که در این روز فرزندان برای مادران خود گل میخک هدیه می‌آورند که در فرهنگ آنان معنای خاصی دارد. گل میخک رنگی به معنای در قید حیات بودن مادر و گل میخک سفید مرحوم شدن مادر را بیان می‌کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.