۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: 274815

قدس آنلاین- اصفهان: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار گفت: در نخستین اقدام خیران نیک‌اندیش خوانسار در سال جاری ، چهار وقف جدید به ثبت رسید.

4 وقف جدید در خوانسار به ثبت رسید

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان،حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی اظهار کرد: فعالیت‌های صورت گرفته توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در قالب اجرای طرح آرامش بهاری زمینه‌ساز این امر شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: انجام این تعداد وقف در این ایام یک رکورد محسوب شده که با تلاش‌های صورت گرفته و تبلیغات مناسب این سنت سنه در بین جامعه گسترش پیدا کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار افزود: همچنین ارزش موقوفات وقف شده نیز افزایش داشته که ارزش این چهار فقره در حدود هشت میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی بیان کرد: وقف برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و تهیه جهیزیه برای نوعروسان کم‌بضاعت توسط واقف نیک‌اندیش فاطمه مهری صورت گرفته که یک قطعه زمین به مساحت 140 متر مربع با کاربری مسکونی به ارزش 900 میلیون ریال است.

نصیرالاسلامی ادامه داد: همچنین حاج گنجعلی یک قطعه زمین زراعی به مساحت 6 هزار متر مربع به ارزش 500 میلیون ریال جهت صرف عواید این موقوفه در راستای روضه‌خوانی برای سید الشهدا (ع) را به ثبت رسانده است.

وی گفت: وقف جدیدی نیز برای حمایت از بیماران خاص در این شهرستان توسط سید شهاب توکلی صورت گرفته که باغی را به متراژ 600 متر مربع با ارزشی بالغ بر یک میلیارد ریال وقف کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار افزود: همچنین وارث مرحومه سید جمیله میر شفیعی یک قطعه زمین کشاورزی به مساحت یک‌هزار و 776 متر مربع به ارزش تقریبی یک‌میلیارد و 300 میلیون ریال برای روضه‌خوانی سیدالشهدا (ع) وقف کرده است.

وی اضافه کرد: ثبت این موقوفات به دلیل آگاه‌سازی متمکنین و خیّرین شهرستان در قالب اجرای برنامه‌های آرامش بهاری که توسط این اداره در جوار بقاع متبرکه برگزار شد، به دست آمده‌اند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.