قدس آنلاین - تبریز : مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گفت: 2 هزار و 57 نوعروس تحت حمایت این نهاد در انتظار دریافت جهیزیه هستند.

2 هزار نوعروس استان آذربایجان شرقی چشم انتظار مساعدت خیرین برای تامین جهیزیه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز ، حسین دشتی اظهار داشت: این نهاد آماده جذب و جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین نیکوکار برای تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند می باشد.

وی همچنین اضافه کرد: حمایتهای کمیته امداد استان از نوعروسان و زوجهای جوان مددجو علاوه بر کمک هزینه جهیزیه برخی برنامه های مشاوره ای، آموزشی و فرهنگی را نیز شامل می شود.

دشتی با اشاره به اینکه 23 مشاور خانواده این نهاد در استان خدمات مشاوره ای به مددجویان ارائه می دهند تصریح کرد: در این راستا طی سال گذشته 6 هزار نفر در زمینه ازدواج راهنمائی شدند و برای 2500 نفر نیز در 289 جلسه، کلاس آموزشی خانواده و ازدواج به صورت گروهی برگزار شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان ادامه داد: شیوه های صحیح رفتاری در زندگی زناشوئی،آیین همسرداری،اصول و مهارت های زندگی،تاثیر ازدواج بر سلامت روانی فرد،نقش زن در تحکیم نهاد خانواده،از خود گذشتگی و ایثار در زندگی مشترک،راههای حل مشکلات احتمالی زندگی زناشوئی،تفاهم در زندگی مشترک و وظایف زوجین در دوران نامزدی و چگونگی شناخت ویژگی های همدیگر از مهمترین موضوعات مطرح شده در دوره های آموزشی برای همسران جوان و نیز نوعروسان بوده است.

دشتی ضمن دعوت از خیرین نیکوکار استان برای مشارکت در تامین جهیزیه نوعروسان یادآور شد: نزدیک به 2500 نفر از نوعروسان طی سال گذشته با هزینه ای بالغ بر 55 میلیارد ریال کمک جهیزیه دریافت کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در طرح اکرام ایتام،حامیان نیکوکار ضمن حمایت از ایتام خانواده ها مساعدت ماهیانه به آنان را تعهد می کنند اظهار داشت: بیش از 30 هزار حامی نیکوکار در استان چتر حمایتی خود را بر 5 هزار یتیم گسترانیده اند و طی 11 ماهه سال گذشته 114 میلیارد ریال مساعدت کرده اند.

وی یادآور شد: طرح محسنین هم شامل حمایت مستمر از خانواده های غیر یتیم توسط حامیان می باشد.

دشتی ادامه داد: خوشبختانه میزان آسیب های اجتماعی،اعتیاد و بیکاری در بین مددجویان این نهاد بسیار پائین است.

مدیر کل کمیته امداد استان خاطر نشان کرد: 58 هزار سالمند تحت حمایت این نهاد قرار دارند که از این تعداد 37 هزار نفر زن و 21 هزار نفر نیز مرد هستند.

وی با بیان اینکه 37 درصد مددجویان تحت حمایت از سالمندان هستند اظهار داشت: 16 درصد از جمعیت سالمند استان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی می باشند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.