مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت 865 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در سطح کشور خبر داد و گفت: زنان دارای کسب و کارهای خرد و کوچک تسهیلات ویژه دریافت می‌کنند.

اعطای تسهیلات ویژه به زنان دارای کسب‌وکار کوچک

اصغر نوراله‌زاده در گفت‌وگو باایسنا، اظهار کرد: امسال سقف خاصی برای اعطای تسهیلات پیش‌بینی کرده‌ایم و طرح‌هایی مثل جواهرسازی، صنایع دستی و فرش را که مخاطبان عمده آن زنان هستند و حضور جدی در آن دارند، در اولویت حمایت قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به ارزش افزوده بالای کسب وکارهای حوزه زنان، گفت: امروز بیشتر کسب و کارهایی که زنان در آنها اشتغال دارند تولید محور است که ضمن اشتغالزایی، ارزش افزوده بالایی را به دنبال دارد.

به گفته نوراله‌زاده زنان بیشتر به کسب و کارهای تولید محور و زودبازده گرایش دارند و در کارگاهها و محیط‌های کوچک یا خانگی مشغول کار هستند و تولیدات خود را به بازار تقاضا نیز عرضه می‌کنند.

وی به تغییر رویه پرداخت تسهیلات صندوق از فردمحور به طرح محور اشاره و خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید سال گذشته با شبکه‌سازی و حمایت مالی از شبکه تامین، تولید و عرضه محصول، علاوه بر حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک، به ایجاد اشتغال پایدار در سطح کشور کمک کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در پایان حمایت از تولید بازار محور و موسسات خیریه فعال در عرصه اشتغال را از مهمترین برنامه‌های صندوق در سال جاری ذکر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.