مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سال گذشته 9 میلیون و 500 هزار نفر برای بیمه سلامت ثبت نام کردند که از این میان بیش از 8 میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: سقف تعهدات بیمه‌ها افزایش یافت

به گزارش (ایسنا) - منطقه همدان، دکتر انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بیمه سلامت استان همدان، با اشاره به اینکه در حوزه سلامت کشور چالش‌های اساسی داشتیم، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید به موضوع سلامت جامعه نگاه سلامت محورانه‌ای در راستای احیای سلامت جامعه و تقویت نظام سلامت داشت.

وی افزود: دولت طرح تحول نظام سلامت را در راستای کاهش پرداخت هزینه‌های سلامت توسط مردم و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده بخش سلامت اجرا کرد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه بیمه سلامت در راستای طرح تحول نظام سلامت سه رویکرد اساسی دارد، تصریح کرد: پوشش فراگیر بیمه‌ای آحاد مردم، با انجام یک‌سری تعامل و هماهنگی بین وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای کاهش هزینه‌های پرداختی از سوی مردم برای سلامت و افزیش و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده سه رویکرد اساسی بیمه سلامت محسوب می شود.

وی اضافه کرد: در سال 93 در راستای پوشش فراگیر بیمه سلامت بیش از 9.5 میلیون نفر در سامانه ثبت نام و بیش از 8.5 میلیون نفر که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای بودند و عمدتا در حاشیه شهرها، عشایر، افراد بیکار و مردم محروم در مناطق محروم بودند، صاحب دفترچه‌های بیمه درمانی سلامت شدند.

محسنی بندپی در بخش دیگری از سخنانش به برخی آمارهای پوشش بیمه سلامت در استان‌های مختلف پرداخت و تصریح کرد: از جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفری استان کردستان 20 درصد، از جمعیت 3 میلیون نفری آذربایجان غربی 20 درصد و در استان تهران نیز 11 درصد شهروندان فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای بودند که با اجرای بیمه سلامت صاحب دفترچه بیمه درمانی شدند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت مورد تقدیر و تشکر سازمان‌های بین‌المللی همچون یونسکو و سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است، عنوان کرد: بیماران در گذشته هنگام مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی همواره دغدغه تامین منابع مالی برای پرداخت هزینه‌های درمان را داشتند اما اکنون با اجرای بیمه سلامت این دغدغه نیز رفع شده؛ چراکه تنها 3 درصد پرداخت هزینه‌های درمانی در بیمارستان‌ها را روستائیان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر پرداخت و در شهرها نیز تنها هفت درصد هزینه‌ها را مردم پرداخت می‌کنند.

مدیر عامل بیمه سلامت ایران در ادامه با بیان اینکه در استان همدان 75 تا 78 درصد هزینه‌های بستری را سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: مردم تنها هفت درصد از هزینه‌ها را پرداخت و باقی هزینه‌ها از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.

وی به ارتقای کیفیت خدمات و بسته تعهدات بیمه اشاره کرد و یادآور شد: در راستای افزایش تعهدات بیمه‌ای در ارائه خدمات با تاکید رئیس جمهور در سال 93 شاهد افزیش سقف تعهدات بیمه‌ای بودیم.

محسنی بندپی، داروهای درمان ناباروری، خدمات دندانپزشکی برای افراد زیر 14 سال، مسائل مربوط به کبد، ریه، مغز استخوان، تعویض مفاصل در افراد کهنسال و تامین 750 داروی مورد نیاز بیماران سرطانی و صعب‌العلاج را جزو تعهدات بیمه‌ای برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های سال 94 سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: توانمندسازی بیمه شدگان در راستای افزایش دانش بیمه‌ای و مطالبه‌گری و همچنین خرید خدمت راهبردی سلامت از اولویت‌های کاری سازمان در سال جاری محسوب می‌شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان در پایان تاکید کرد: در سطح استان همدان بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر تحت پوشش بیمه درمانی قرار دارند که تنها در سال 93 تعداد 200 هزار نفر از افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای، بیمه شدند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.