۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 275390

ورزش و فعالیت فیزیکی راهی درمانی برای سرطان ریه شناخته شده، زیرا ورزش نشانه‌های این بیماری را کاهش و کیفیت زندگی این بیماران سرطانی را افزایش می‌دهد.

فواید ورزش برای بیماران سرطانی

به گزارش ایسنا، سرطان ریه یکی از سرطان‌هایی مرگ بار به شمار می‌رود. هر ساله در دنیا حدود 1.4 میلیون نفر بر اثر این بیماری می‌میرند. در دو دهه اخیر پروسه درمانی سرطان پیشرفت‌هایی داشته است.

بیماران سرطان ریه مشکلات خاصی را تجربه می‌کنند از جمله تنگی نفس، سرفه، خستگی، عصبانیت، افسردگی، بی خوابی و درد. افرادی که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند کیفیت زندگی پایین تری نسبت به افراد سالم دارند.

طبق بررسی‌های جدید فعالیت فیزیکی و ورزش می‌تواند برای درمان این بیماری به کار گرفته شود. نتایج این بررسی‌ها در مجله "تومورشناسی ریه" منتشر شده است.

انجام فعالیت فیزیکی باعث کاهش احتمال مرگ در انواع مختلف سرطان می‌شود.

انجام ورزش بعد از عمل در بیماران سرطان ریه باعث کاهش خطرات عمل جراحی و مشکلات بعد از آن می‌شود. بیماران مبتلا به سرطان کمتر از افراد عادی می‌توانند ورزش کنند. انجام ورزش‌هایی با شدت کم مانند پیاده روی روش بی خطر برای افزایش فعالیت فیزیکی در این افراد است.

برنامه ورزش شخصی و برنامه ورزشی تحت نظارت هر دو برای بیماران سرطانی مفید است. با این حال هنوز مشخص نشده که کدامیک می‌توانند موثرتر باشند.

مدیر این تحقیقات افزود: بیماران باید بی تحرکی را کنار بگذارند. این مطالعات نشان می‌دهد که ورزش کردن برای بیماران سرطانی خطرناک نیست. عدم فعالیت در این بیماران با نتایج وخیم‌تری همراه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.