تام کاتن سناتور تندروی آمریکایی مدعی شد که حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران می‌تواند توانایی هسته‌ای این کشور را فلج کند.

تام کاتن: حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران موثر است/ باید ۳روزه تاسیسات هسته‌ای ایران را بمباران کنیم

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از یو اس ای تودی، تام کاتن سناتور جمهوریخواه و تندروی آمریکایی که بانی نامه به مقامات ایران نیز است در اظهاراتی گفت که حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای به گونه‌ای که باعث یک جنگ گسترده نشود می‌تواند در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای موثر باشد.

سناتور ایالت آرکانزاس به یو اس ای تودی گفت: تواناییهای نظامی آمریکا حیرت آور است. حملات هوایی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای سوریه و عراق و اظهارات خود باراک اوباما راجع به گزینه نظامی نشان می‌دهد که بمباران تاسیسات هسته ای ایران می‌تواند کاملا موثر باشد.

کاتن از مخالفان اصلی مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 است و دعی است که آمریکا امتیازات زیاد و خطرناکی به طرف ایرانی واگذار کرده است.

موضعیگیریهای اخیر تام کاتن از جمله نامه اخیر وی به ایران که در آن گفته شده رئیس جمهوری بعدی آمریکا توافق احتمالی هسته‌ای را لغو خواهد کرد با واکنش تند مقامات کاخ سفید و همتایان وی در کنگره مواجه شده بود.

نماینده جمهوی‌خواه مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه نیز بیان اینکه بمباران تأسیسات هسته‌ای ایران چند روز وقت می‌گیرد گفت جنگ با ایران شبیه جنگ عراق نخواهد بود.

کاتن به برنامه رادیویی «واشنگتن‌واچ» گفته بود اقدام نظامی علیه ایران مانند جنگ سال 2003 عراق نخواهد بود و در عوض مشابه بمباران چهار روزه عراق در سال 1999 خواهد بود که به دستور «بیل کلینتون» انجام شد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    از قیافه اش بر می آید که مثل بعضی ها مشکلات شدید روانی دارد و می تواند دنیا را با جنگی تمام عیار مواجه ساخته و در آتش این جنگ بسوزاند تو را به خدا جلوی این روانی های جنایتکار را در هر جای دنیا که هستند بگیرید
  • آذربايجان IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    چرا تعارف ميكني؟! ميبيني خيلي ترسيديم بفرما توو ما هم دستمونو ميگذاريم روي دست و فقط نگاه ميكنيم مبادا تصور كني كه از بچگي تو و زمان شيرخوارگيت داشتيم آماده ميشديم براي جنگ احتمالي؟!! بابا يكي تو آمريكا نيست پوشك اين بچه رو عوضش كنه؟!!!
  • مهرداد IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    سگه باید کم محلش کرد ولی زیر چشی پاییدش تا دمشو بزاره رو کولش بره
  • داریوش IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    1 0
    مردک دیوانه چه فکر کرده مگه ما عراق یا سوریه ولبنان ویمن هستیم که این حرفا میزنه زنده باد ایران وایرانی
  • رحمان زهد ی پور IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    برو ای تشنه مقام که با این سخنان سعی در مشهور جهانی شدنت واخذ آرا برای خودت داری خدا لعنتت کند انشاالله
  • تدبیر اصغر IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    شجاعت سرباز در میدان جنگ وشجاعت ملاح هنگام طوفان در دریا وشجاعت بچهای ایران در هنگام حمله
  • امیر IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    سلام به نظر بنده حمله به ایران موجب نابودی امریکا و رژیم اشغالگر خواهد شد باور نمی کنید امتحان کنید
  • علی IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    باسلام ، بنظرم این نماینده مجلس آمریکاو ظاهرا" سناتور مجلس سنا که بنظرم اینقدر خام اعلام نظر نموده که از افراد کچه و بازار هم کمتر مسائل سیاسی را می داند چه برسد به نماینگی مجلس سنا نمی داند اگر آمریکا دست به چنین اقدامی بزند نه تنها اسرائیل و تاسیسات هسته ای آن کشور توسط نیروهای پرتوان جمهوری اسلامی ایران نابود می شوند کلیه پایگاههای نظامی و عملیلتی آمریکا در منطقه نیز مورد هدف قرار گرفته و نیز ایران مستقیما"علیه کشورهای مزدور و مرتجع منطقه وارد عمل شده و انتقام خون شهیدان اسلام را از آنان می گیرد و دیگر اینکه به توانائیهای دانشمندان هسته ای کشورمان هیچ خدشه ای وارد نمی شود و در کوتاهترین زمان ممکن همه چیز از روز اولش بهتر ساخته وبهره برداری می شود .به امید ظهور امام عصر . یامهدی ادرکنی .
  • احمد IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    تام کاتن برو تاریخ را بخوان مثل اینکه صحرای طبس یادتون رفته اگه هواپیماهای شما تونستند از مرز رد بشن ما مراکز هسته ای رو دو دستی تحویل شما میدیم اگه میتونستی از این غلطها بکنی تا حالا صد بار مراکز هسته ای ما را بمباران کرده بودی.؟
  • ali IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    اکی زرشک برو کنار بزار باد بیاد بچه نه نه یک الف بچه آمده درس جنگ می خواهد یاد بدهد برو دمه کوزه آبتو بخور هر جمله که گفته ام کم گفتم .