آرش امینی مدیر بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر با تشریح شیوه جدید برگزاری بازار فیلم تهران، از حضور بیش از ۷۵ شبکه تلویزیونی، شرکت، مدیر فستیوال و میهمان در این بازار خبر داد.

۷۵ شرکت و خریدار خارجی میهمان در بازار فیلم تهران

 آرش امینی درباره آخرین وضعیت آماده‌سازی بازار فیلم ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر،تهران اظهار کرد: این بازار فیلم در طبقه دوم مجموعه پردیس سینمایی ملت تهران برگزار می‌شود و مختص ارائه و فروش فیلم‌های ایرانی است.

وی درباره برگزاری بازار فیلم جشنواره فجر با این شیوه توضیح داد: برگزاری بازار با این شیوه برای اولین بار است که در جشنواره فیلم فجر اتفاق می‌افتاد. کشورهای کمی در آسیا این نوع بازار جدید را دارند و معتقدیم که این نوع از برگزاری بازار می‌تواند بخشی زیادی از کاستی‌هایی که کارشناسان سینمایی درباره بازار فیلم جشنواره به آن اشاره می‌کنند را حل کند و یا به حداقل برساند.

مدیر بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر درباره تعداد آثاری که در بازار فیلم تهران عرضه می‌شوند، گفت: تاکنون بیش از 200 اثر از صاحبان فیلم‌ها و تهیه‌کنندگان سینمای ایران جمع آوری شده است که در بخش‌های بلند، کوتاه، مستند و انیمیشن دسته‌بندی می‌شوند. تمام این فیلم‌ها روی یک سرور مرکزی بارگذاری شده و از در اتاق نمایش‌های کوچکی که تعبیه شده است، در اختیار خریداران خارجی قرار می‌گیرد.

امینی همچنین تاکید کرد: فیلم‌های حاضر در بازار فیلم تهران به انتخابات و تشخیص تهیه‌کنندگان سینمای ایران عرضه می‌شوند اما طبیعی است که تولیدات سال‌های اخیر در میان این فیلم‌ها بیشتر دیده می‌شود. ضمن آنکه در این بازار، غرفه‌های برای شرکت‌های ایرانی تولید‌ و پخش‌کننده آثار سینمای ایران پیش‌بینی شده است تا بتوانند با میهمانان خارجی به گفت‌وگو بنشینند.

مدیر بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر با ابراز خرسندی از استقبال شرکت‌های خارجی از بازار فیلم تهران و شیوه جدید عرضه محصولات ایرانی در آن، گفت: تاکنون بیش از 10 شبکه تلویزیونی خارجی، بیش از 15 مدیر فستیوال معتبر و 50 شرکت مختلف خارجی از حدود 70 کشور دنیا برای حضور در بازار فیلم تهران ثبت نام کرده‌اند و از پنجم تا دوازدهم اردیبهشت ‌شاهد حضور آن‌ها در پردیس سینمای ملت تهران خواهیم بود.

بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر، از 5 تا 12 اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.