یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاران در صورت شفاف‌بودن وضعیت اقتصادی و همچنین رفع قوانین دست و پا گیر در کشور‌های مبدا اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند.

جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیازمند رفع قوانین دست و پاگیر

مرتضی دلخوش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عوامل تاثیر‌گذار برای سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: پایین بودن امنیت اقتصادی کشور در بحث سرمایه‌گذاری‌های خارجی عامل بسیار مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری‌های خارجی به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم صورت می‌گیرد به گونه‌ای که در سرمایه‌گذاری‌ مستقیم شرکت‌های مورد نظر خودشان وارد می شوند و اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما در سرمایه‌گذاری غیرمستقیم شرکت‌ها از گواهینامه‌هایشان استفاده می‌کنند.

این کارشناس با بیان این‌که سرمایه‌گذاری مستقیم نیازمند امنیت اقتصادی است تصریح کرد: سرمایه‌گذاران امنیت اقتصادی کشور مورد نظر را به صورت جدی مد نظر قرار می‌دهند.

دلخوش با اشاره به این‌که وجه کشور مورد نظر در عرصه بین‌المللی برای سرمایه‌گذار بسیار مهم است، گفت: چون در حالت اصلی سرمایه‌گذاران کاملا ریسک گریز هستند.

وی تاکید کرد: باید در کشورمان فضای مناسبی را ایجاد کنیم که براساس اعتماد بتوانیم سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کنیم که ایجاد چنین فضایی سال‌های سال طول می‌کشد.

این کارشناس با بیان این‌که سرمایه‌گذاری خارجی نیازمند شفاف‌سازی روانی است به گونه‌ای که سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی بتوانند برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند، گفت: بررسی قوانین کشور‌های مبدا یکی دیگر از عواملی است که در صورتی که دست و پاگیر باشد میزان سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد.

دلخوش تاکید کرد: در ایران باید از میزان تنش اقتصادی و سیاسی کاسته شود به گونه‌ای که با رفتار منطقی و ایجاد جو روانی مناسب بتوانیم امنیت لازم را در کشور ایجاد کنیم تا سرمایه‌گذاران با نگاه مثبتی سرمایه‌هایشان را وارد کشور کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.