رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: رسالت ذاتی کمیته امداد ، فقرزدایی است؛ به طوری که باید مسئولان گًرد فقر و نداری از چهره مردم بزدایند.

رسالت ذاتی کمیته امداد فقرزدایی است
به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تودیع و معارفه اعضای هیات امنا و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) که روز یکشنبه (23 فروردین ماه) با حضور مرضیه وحید دستجردی، سید محسن کازرونی، نیری سرپرست اسبق کمیته امداد، برخی از نمایندگان مجلس، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، برگزار شد، افزود: مقام معظم رهبری چند روز قبل در جلسه‌ای که با مداحان داشتند، سخنرانی جامعی ایراد کرده به طوری که هیچ نکته مبهمی در مورد آینده سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران باقی نگذاشتند و در حقیقت به تمام سئوالات پاسخ داده و تمامی نکات را روشن کرده؛ به طوری که یکی از سرفصل‌های مهم سیاست‌های خارجی ایران به شمار می‌رود که با بیان رسا، ایشان ایراد فرمودند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به سخنرانی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در مقابل حکومت حق، کسانی ایستاده‌اند و از نزدیک شاهد هستیم که تعزیه‌گردان اصلی آن، صهیونیست است.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی گفت: خداوند، رهبر هوشیار، بیدار، آماده، آگاه و مخلص را به مردم تقدیم کرده است و ذره‌ای در وجود مبارک ایشان، هوا و هوس وجود ندارد و فقط ترویج اسلام و مذهب است و لاغیر .

وی تاکید کرد: از مدیران سابق این تشکیلات (کمیته امداد) به خوبی یاد می‌کنم؛ به خصوص مرحوم عسگراولادی که از نزدیک شاهد اخلاص و فعالیت ایشان بودم و وی اعتباری برای کمیته امداد محسوب می‌شود که با جلب رضایت و اعتماد امام راحل،‌ در کمیته امداد فعالیت داشتند و نماینده امام در این تشکیلات با صداقت کامل، کارها را به جلو می‌برد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری همچنین به خدمات حسین انواری، سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: وی فردی ساعی و کوشا بوده که برای پیشبرد اهداف کمیته امداد و کمک به نیازمندان، زحمت کشیده‌اند اما احساس شد بعد از فوت عسگراولادی، باید تغییرات مهمی در این تشکیلات داده شود و در میان این جمع مخلص، جای یک روحانی خالی بود به طوری که حجت‌الاسلام کازرونی با حکم جدید به عنوان یکی از اعضای هیات امنا منصوب شدند.

وی همچنین در مورد رئیس جدید کمیته امداد نیز اظهار داشت: پرویز فتاح فردی وارسته و پاکباخته در راه انقلاب و نظام است که سال‌های زیادی را نیز در جبهه حضور داشته و سوابق درخشانی دارد؛ به طوری که دانش را با تجربه هماهنگ کرده و کارهای بزرگی انجام داده‌ است و مطمئنم در مسئولیت جدید منشا برکات زیادی خواهند بود.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی گفت: در زمان حکومت طاغوت، ثروت و بیت‌المال در دست عده‌ای خاص غارتگر بود و در این راستا خیلی از موضوعاتی که خلاء وجودی آن احساس می‌شود، کم خبری و کم آگاهی نسل امروز و فردا از دوره طاغوت است و در همین راستا باید روحانیون و همچنین افرادی که جهت آموزش، فعالیت می‌کنند، اقدامات لازم را در جهت ارائه آگاهی به نسل جدید و فردا انجام دهند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به رسالت کمیته امداد اشاره کرد و گفت: رسالت ذاتی این نهاد، فقرزدایی است؛ به طوری که باید مسئولان گًرد فقر و نداری از چهره مردم بزدایند.

وی تاکید کرد:‌ یادمان باشد مسئولیت‌ها دائمی و ابدی نیست و روزی از ما خواهند گرفت. حالا که در این مسیر هستیم باید از لحظات، دقایق و ساعات، حداکثر بهره‌برداری را برای روز مبادای‌تان انجام داده و به حساب پس‌انداز آخرت بیافزایید.

به گزارش مهر، در پایان حکم رهبر معظم انقلاب در مورد رئیس کمیته امداد و اعضای هیات منا از سوی حجت‌الاسلام گلپایگانی قرائت شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.