قدس آنلاین:شهردار مشهد گفت: با همکاری پارک علم و فناوری خراسان باید بتوانیم که پایگاه علمی عالم آل محمد(ص) را ایجاد کنیم تا دانشمندان، اساتید و دانشجویان این مرکز را در اولویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود بدانند و دغدغه مقام معظم رهبری را نیز رفع نمایند.

پایگاه علمی عالم آل محمد(ص) ایجاد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، رئیس شورای و اعضای شورای شهر، شهردار و معاونان شهردار مشهد از فعالیت‌های و اقدامات صورت گرفته پارک علم و فناوری خراسان بازدید کردند.

سیدصولت مرتضوی پس از این بازدید در نشستی خبری با اصحاب رسانه در سخنانی اظهار داشت: امید و حرکت به سمت پیشرفت‌های نوین مهم‌ترین ارزیابی من از این بازدید بود.

وی افزود: مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، محل دفن عالم آل محمد(ص) و پایتخت معنوی ایران است و اگر به این 3 واژه مهم توجه کنیم خواهیم گفت که پایگاه‌های فرهنگی و هنری باید نقشی ویژه را در این شهر مقدس ایفا کنند.

شهردار مشهد بیان کرد: پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید مشخصه‌هایی داشته باشد و یکی از این مشخصه‌ها رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

مرتضوی تصریح کرد: با همکاری پارک علم و فناوری خراسان باید بتوانیم که پایگاه علمی عالم آل محمد(ص) را ایجاد کنیم تا دانشمندان، اساتید و دانشجویان این مرکز را در اولویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود بدانند و دغدغه مقام معظم رهبری را نیز رفع نمایند.

وی تأکید کرد: احداث، مرمت و تعمیر خطوط قطار شهری مشهد را در حال اجرا داریم و در سفر به چین تلاش و همت مضاعف را مشاهده کردم که ناشدنی را شدنی کردند و قطعاً در ایران هم این تلاش و همت باید به شکلی مضافع‌تر باشد و به اعتقاد من 15 میلیارد تومان نه، بلکه 150 میلیارد تومان هم می‌توان اختصاص داد تا ایده‌پردازی‌ها توسط نخبگان جوانمان صورت پذیرد و اجرایی گردد.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در تبصره 17 باید خروجی کار را دید و اگر صرفاً این هزینه‌ها در بحث ارائه توانمندی‌ها و ایده‌های خلاقانه جوانان باشد دارای ارزش است و ما به سهم خود آماده هرگونه حمایتی هستیم.

محمدمهدی برادران معاون برنامه ریزی و توسعه شهردار مشهد هم در سخنانی گفت: باید همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر با پارک علم و فناوریقوت یابد و با پیگیری‌های تمامی عوامل بتوانیم این مهم را محقق کنیم.

وی افزود: سال گذشته تبصره اجرایی 15 میلیارد تومان بود که کمتر از یک میلیارد تومان آن اجرایی شد و امیدواریم با تدبیر حوزه پژوهشی کارگروهی تشکیل شود و نخبگان طرح‌های خود را ارائه کنند و کمیسیون‌های شورای شهر نیز همکاری کنند تا صندوق حمایتی‌ای که مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است را فعال کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه بیان کرد: شهرداری مشهد به اعتراف معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بحث همکاری با پارک‌های علم و فناوری پیشتاز کشور بوده است.

برادران تصریح کرد: در بحث ساخت، تعمیر و تجهیز خطوط قطار شهری جلسات کارشناسی‌ای را برگزار کردیم و توانمندی‌‌های زیادی در نخبگان وجود دارد که می‌توانیم از این توانمندی‌ها به برترین شکل ممکن بهره‌مند شویم.

محسن انتظاری هروی رئیس شورای شهر مشهد نیز در سخنانی ابراز داشت: در اولین جلسه علنی شورای شهر در سال 94 به توسعه امر پژوهش در امور مختلف تأکید شد و این شعار باید به یک فرهنگ جدی و اجرایی تبدیل شود.

وی افزود: باید شور جوانی در مقوله علمی باشد و نگاه‌ها را فراتر ببینیم و بودجه 9 هزار میلیارد تومانی شهرداری را به مباحث علمی، پژوهشی و دانش‌بنیان اختصاص دادیم و این مهم را در دنیا عملیاتی خواهیم کرد، چیزی که در سرتاسر دنیا رایج بوده و هست.

رئیس شورای شهر مشهد بیان کرد: اعتبار سال گذشته 15 میلیارد تومان بود که خیلی ضعیف بود و باید قوت پیدا کند و موانع موجود رفع شود و سه دهم بودجه شهرداری در سال جاری به این موضوع اختصاص یافته است.

انتظاری هروی تصریح کرد: همدلی و همزبانی تنها در موضوع اجرایی نبوده و نیست، بلکه در همه موضوعات باید باشد و نگاه اعضای شورای شهر این است که به شکلی عملیاتی گام برداریم و هرچه‌قدر که قدرت افزایش یابد صعف‌ها کاهش می‌یابد و معتقدیم که این مهم با توانمندی بسیار بالای دانشمندان و نخبگان کشور شدنی است.

سیدحسن علم‌الهدایی رئیس پارک علم‌وفناوری خراسان هم در ادامه این نشست خبری گفت: ما نیازمند مدیریت یک‌پارچه شهری هستیم و شهرداری و شورای شهر هم باید در این حوزه به طور جد ورود پیدا کنند و این نوع مدیریت نقشه راه و حرکتی‌یمان باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری به دانش‌بنیان بودن حرکت‌ها و اقدامات مبتنی بر مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی و یادگیری تأکید بسیار داشتند و باید همگان به این مهم توجه کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان بیان کرد: پارک علم و فناوری خراسان بیش از 600 مؤسسه دارد و امروز بیش از 220 مؤسسه آن جزء مؤسسه‌های نمونه هستند.

علم‌الهدایی تصریح کرد: هسته مرکزی مشهد باید مسئله زیارت باشد و شهرداری نیز در این مسیر حرکت کند و نگاه شورای شهر هم توسعه شهری است و از مسئولان امر به دلیل پرداختن به مقوله تبصره 18 در سال گذشته و امسال تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی تأکید کرد: بیش از 2 میلیون و 700 هزار صادرات فناوری داشتیم و امیدواریم که این 9 شرکتی که به قرارداد رسیده‌اند به 90 شرکت در سال 94 تبدیل شود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان عنوان کرد: باهمدلی و همزبانی به هم‌افزایی و اقتدار ملی دست می‌یابیم و امیدواریم که با همکاری شهرداری و شورای شهر این خواسته به حق مقام معظم رهبری در حوزه علمی، پژوهشی و فناوری محقق شود.

حجت‌الاسلام هاشم مهذب دبیر طرح توسعه کمی و کیفی زیارت پارک علم و فناوری خراسان هم در خاتمه این نشست خبری اظهار داشت: بیش از 80 جلسه با شهرداری داشتیم که به یک قرارداد مادر رسیدیم، اما این قراردادها به دلیلی نامعلوم اجرایی نشد و 10 میلیارد تومان اعتبار این قرادادها بود.

وی بیان کرد: آئین نامه اجرایی قرارداد مادر ، غرفه عرضه محصولات فناوری دانش‌بنیان، برگزاری جلسات ادواری با مسئولان شهرداری و اهضای شورای شهر و توجه به مسئله پایان‌کار شرکت‌ها و ساختمان‌های دانش‌بنسان مورد تأکید ماست.

دبیر طرح توسعه کمی و کیفی زیارت پارک علم و فناوری خراسان عنوان کرد: امیدواریم که با همکاری مطلوب مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر مشهد بتوانیم گامی بلند و اساسی و اثربخش را توسط دانشمندان و نخبگان توانمندمان در پایتخت معنوی ایران برداریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.