۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 276071

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق قولی که عربستان به ما داده اشد مجازات را برای مرتکبین این حادثه در نظر گرفته و تا حد اعدام هم پیش خواهد رفت.

روایت وزیر ارشاد از قول عربستانی ها
 علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در حاشیه همایش بانوی انقلاب، بزرگداشت  مرحوم خدیجه ثقفی همسر حضرت امام خمینی(س)در واکنش به  نامه رییس جمهور به وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی در مورد پیگیری  ماجرای فرودگاه جده به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی جماران گفت: وزارتخانه ما از قبل نیز اقدامات لازم را آغاز کرده است و از همان زمانی که از حادثه آگاه شدیم پیگیری های لازم را از طریق کنسولگری در جده انجام دادیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اشاره به ملاقات سفیر ایران با مقامات عربستان افزود: در این راستا سفیر ایران در عربستان ملاقات های متعددی را داشته است و طبق قولی که عربستان به ما داده اشد مجازات را برای مرتکبین این حادثه در نظر گرفته و تا حد اعدام هم پیش خواهد رفت.

جنتی در پایان افزود: ما باید به این موضوع واکنش جدی تری نشان دهیم. با توجه به نظرات  برخی علما که نظرشان را در مورد عمره اعلام کردند که سفر حج تنها یک حرکت مستحبی است. نیازمندیم به صورت جدی با این مسئله برخورد کنیم، از آنجایی که مردم و نخبگان نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند تمام تلاش خود را در این زمینه خواهیم کرد و با وزارت امور خارجه رایزنی می کنیم و ظرف امروز و فردا پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.