وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پرسش‌های درباره لزوم اعمال قانون بر بی‌اخلاقی‌های برخی سایت‌های خبری و همچنین حضور یک خبرنگار اسرائیلی در ایران پاسخ داد.

اظهارنظر وزیر درباره بی‌اخلاقی سایت‌ها و حضور خبرنگار اسرائیلی در ایران

علی جنتی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره‌ی اینکه وضعیت رسیدگی به بی‌اخلاقی‌های برخی سایت‌های خبری به کجا رسیده است؟ گفت: آنچه فعلا دنبال می‌کنیم این است که سایت‌های بدون مجوز، مجوز بگیرند؛ چون سایت‌های خبری زیادی داریم که بدون مجوز کار می‌کنند. این‌ها در مرحله اول باید مجوز بگیرند؛ همانند ناشرانی که می‌خواهند نشریه‌ای را انتشار دهند و با اخذ مجوز این کار را انجام می‌دهند.

او ادامه داد: سایت‌های خبری از نظر قانون مطبوعات مشمول این قانون هستند و همانند مطبوعات باید با آن‌ها رفتار شود؛ البته در طول چند ماه گذشته مسوولان چند سایت آمدند و با گرفتن مجوز صاحب شناسنامه شدند در حالی که قبل از این نمی‌دانستیم این‌ها متعلق به چه کسانی هستند.

جنتی که در حاشیه مراسم ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت روز زن و مادر در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت می‌کرد، افزود: به دیگر سایت‌ها هم اخطار کرده‌ایم که برای گرفتن مجوز اقدام کنند و اگر پیگیری نکنند باید از کارشان جلوگیری شود. چون همان‌طور که یک روزنامه یا نشریه بدون مجوز نمی‌تواند منتشر شود، سایت‌هایی را که به این شکل فعالیت کنند را به وزارت ارتباطات اطلاع می‌دهیم تا از کارشان جلوگیری شود.

وی گفت: این گونه سایت‌ها پس از گرفتن مجوز همانند دیگر مطبوعات خواهند بود و مرتب رصد می‌شوند و در صورت هر گونه تخلف درباره آن‌ها تصمیم گرفته می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره فعالیت یک خبرنگار اسرائیلی در ایران و چگونگی مجوز گرفتنش توضیح داد: اصلا مجوزی گرفته نشده است. این‌ها دغل‌کاری کردند و با پاسپورت اروپایی وارد ایران شدند.

جنتی افزود: نکته دیگر این است که این شخص به عنوان توریست آمده نه خبرنگار؛ چرا که سفارتخانه‌ها هر کسی را که قرار باشد به عنوان خبرنگار وارد کشور شود بررسی ویژه‌ای می‌کند به این ترتیب که درخواست‌ها توسط یک هیات سه نفره بررسی می‌شود سپس تعداد روزهای حضور در ایران تعیین و نظارت هم صورت خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: بعد از اینکه این فرد از ایران رفت معلوم شد که خبرنگار اسرائیلی بوده است.

جنتی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر وضعیت اجرای «اپرای سعدی» که موفق به دریافت مجوز نشده در حالی که پیش از این و در دولت‌های گذشته مشکلی برای کار نبود، گفت: از این موضوع بی‌اطلاعم اما آن را بررسی می‌کنم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حی IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    جناب جنتی اگر پاسپورت جعلی است سفیر کشور مربوطه رافراخوان نمایید واعتراض کتبی ازطریق وزارت خارجه کنید وتهدید به سختگیری بیشتر وشکایت درنهادهای قضایی بین المللی نمایید .
  • رضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    آقای جنتی مشکل شما مجوز این سایت ها نیست! مشکل شما این است که این سایتهای واقعیت ها را بیان میکنند مانند ضعف های دولت و کابینه اش