در حالی که نیروهای عراقی با کمک داوطلبان مردمی و جنگنده‌های ائتلاف پس از حمله‌ای غافلگیرانه به داعش در رمادی توانستند به پیشروی‌هایی در این شهر دست یابند، منابع عراقی از شدیدترین حمله داعش به پالایشگاه بیجی خبر دادند.


حمله نیروهای عراقی به تروریست‌ها در شمال رمادی/درگیری‌های شدید در اطراف پالایشگاه بیجی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که نیروهای عراقی با همکاری داوطلبان مردمی و جنگنده‌های ائتلاف پس از حمله‌ای غافلگیرکننده به تروریست‌های داعش در منطقه "البو فراج" در شمال رمادی، مرکز استان الانبار، توانستند 40 درصد از این منطقه را باز پس بگیرند.

 

"عذال الفهداوی،" عضو شورای استانداری الانبار نیز اعلام کرد که داعش تروریست‌هایی را از مناطق دیگر این استان به منطقه مذکور آورده و بمب‌هایی را برای ممانعت از پیشروی نیروهای عراقی در مسیر آن‌ها کار گذاشته است.

 

منابع آگاه در فرماندهی عملیات الانبار نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی 44 تروریست داعش را از پای درآوردند. "عبدالامیر الخزرجی"، فرمانده نظامی عراقی نیز اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان از میان تروریست‌های داعش به 60 تن رسیده است.

 

همچنین جنگنده‌های ائتلاف نیز اهداف مشخص شده داعش را در سه منطقه البوفراج، در شمال رمادی، التامیم در غرب و المعلب در جنوب بمباران کردند.

 

در همین حال "فالح العیساوی"، معاون رئیس شورای استانداری الانبار هشدار داد، در صورت عدم رسیدن سلاح به نیروهای عراقی در این استان، عملیات آزادسازی الانبار چندین ماه به طول می‌انجامد. وی افزود: تجهیزات نظامی همچنان از سوی دولت بغداد به الانبار می‌رسد اما این تجهیزات اوضاع جنگ را بهتر نمی‌کند چرا که این تجهیزات تنها برای دفاع از شهرهایی است که هر روز در معرض حملات داعش قرار دارند.

 

العیساوی تصریح کرد: دولت باید بداند که داعش روش جنگ و گریز و جنگ چریکی را در پیش گرفته که این مساله تلاش نظامی گسترده‌ای را می‌طلبد. نیروهای عراقی با کمک قبایل آمادگی خود را برای آزادسازی الانبار اعلام کرده‌اند اما تنها مشکل آن‌ها کمبود سلاح است.

 

درحالی که از بیجی خبر رسیده بود که داعش کنترل نیمی از پالایشگاه این شهر را در دست گرفته خالد الخزرجی معاون کمیته امنیتی در شورای استانداری صلاح الدین این خبر را تکذیب کرد.ارتش عراق و نیروهای مردمی نیز همچنان با داعشی ها در اطراف این پالایشگاه درگیر هستند.

"یزن مشعان"، یکی از رهبران نیروهای مردمی نیز اعلام کرد که "ضیف یخلص"، فرمانده نیروهای محافظ پالایشگاه بیجی و یکی دیگر از این نیروها در درگیری‌ با داعش کشته شدند.

 

به گفته مشعان، داعش از سه روز پیش حملاتی را به پالایشگاه بیجی انجام داده که از بزرگترین حملات داعش محسوب می‌شود. منابع امنیتی عراقی نیز اعلام کردند که تروریست‌های داعش حمله گسترده‌ای را از مناطق شمالی و شرقی به این پالایشگاه انجام دادند و تاسیسات پالایشگاه را بمباران کردند.

 

در همین حال "کامل امین"، سخنگوی وزارت حقوق بشر عراق اعلام کرد که عراقی‌ها تاکنون به جسد 167 تن در چهار گور دسته جمعی طی هفته گذشته دست یافته‌اند و تمامی این گورها در مجتمع‌ کاخ‌های ریاست جمهوری در شهر تکریت قرار دارند.

 

وی افزود: برخی اسناد و مدارک نشان می‌دهد که این اجساد احتمالا به قربانیان اسپایکر باز می‌گردد. نمی‌توانیم در این باره با اطمینان کامل سخن بگوییم و باید منتظر آزمایش دی ان ای این اجساد باشیم.

 

وزارت حقوق بشر عراق پیشتر اعلام کرده بود که به 10 گور دسته جمعی در مجتمع کاخ‌های ریاست جمهوری و سه گور خارج از این مجتمع دست یافته‌اند.

 

پس از آنکه نیروهای عراقی کنترل شهر تکریت را به دست گرفتند مسئولان عراقی این گورها را کشف کردند.

 

در همین ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف 14 حمله را به پایگاه‌های داعش در نزدیکی بیجی، حویجه، رمادی، سنجار و تلعفر انجام دادند که موجب از بین رفتن تجهیزات نظامی داعش شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.