قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: 9 واحد تولیدی و خدماتی استان به عنوان صنایع سبز کشور انتخاب و یک اردیبهشت ماه توسط معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تجلیل خواهند شد.

68 واحد صنعتی پاک کشور  یکم اردیبهشت با حضور معاون اول رئیس جمهور معرفی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حمید قاسمی در آیین تقدیر از واحدها،ارگانها و صنایع شرکت کننده در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کشور با اشاره به تجلیل 68 واحد صنعتی پاک در کشور افزود: آذربایجان شرقی در مقایسه با استان های دیگر بیشترین آمار انتخابی صنایع سبز کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: در این همایش از شرکت شیر پگاه، پالایشگاه، پتروشیمی، شرکت زمزم، شرکت کلرپارس، سیمان صوفیان، داروسازی زهراوی، گروه صنعتی درپاد و شرکت گاز و منطقه هشت عملیات گاز به عنوان صنایع سبز استان تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

قاسمی خاطرنشان کرد: با همدلی و تعامل خوبی که بین صنایع و این اداره کل وجود دارد، کارهای بسیار خوب و ارزنده ای در سال های اخیر در خصوص محیط زیست در استان صورت گرفته که شاهد کاهش 50 درصدی آلودگی هوا در استان هستیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه صنایع استان به عنوان صنایعی متعهد به مسایل زیست محیطی و حامیان اصلی حفاظت محیط زیست هستند و خود را جدا از این مجموعه نمی دانند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد: این اداره کل از تمام برنامه های زیست محیطی صنایع حمایت و آماده همکاری است.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در صنایع نیز در این جلسه گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به بحث محیط زیست دارد و در این خصوص اقدامات ارزنده ای صورت گرفته است.

احمد محمدزاده ادامه داد: محیط زیست جدا از صنعت نیست و تمامی صنعتگران ما بر این مهم اهتمام ویژه داشته و تعامل و همکاری بسیار خوبی با اداره کل حفاظت محیط زیست دارند.

وی گفت: ضروری است با همدلی بیشتر علاوه بر اینکه تلاش کنیم چرخ صنعت، معدن و تجارت به خوبی به گردش درآید در خصوص حفظ و صیانت از محیط زیست نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

افزودنی است در پایان مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اهدا لوحی از مدیران ارگانها و صنایعی که در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کشور حضور فعال داشتند تقدیر نمود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.