قدس آنلاین _ هنگامه طاهری:استاندار خراسان رضوی ،از مالکان خانه مسافر خواست در فرصت باقی مانده تا تابستان با استفاده از تسهیلات بانکی و بر اساس استاندارد های میراث فرهنگی خراسان رضوی نسبت به ساماندهی و مرمت منازل خود اقدام کنند.

حضور زائران و گردشگران خارجی در مشهد 33 درصد رشد یافته/مالکان خانه مسافرها منازل خود را مرمت کنند

استاندار خراسان رضوی در مراسم اختتامیه فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی خراسان رضوی ، که شب گذشته در استانداری برگزار شد ضمن  اظهار مطلب فوق و قدردانی از زحمات  دستگاه های اجرایی, بررسی نقاط ضعف و قوت  ارایه خدمات به مسافران را به منظور برنامه ریزی مطلوب برای سال های آتی  ضروری دانست.
علیرضا رشیدیان  گفت: این ستاد در طول سال فعالیت خواهد داشت و از هم اکنون باید برای تابستان 94 و ورود زائران و گردشگران در پایتخت معنوی ایران برنامه ریزی کرد.

وی همچنین بر ساماندهی خانه های مسافرشخصی،ایمن سازی مسیر تردد زائران پیاده،بهره گیری از بودجه زیارت  و ارتقا برنامه های زائر صدا و سیمای استان در ایام تابستان تاکید کرد.
به گفته استاندار خراسان رضوی حضور مستمر مدیران دستگاه های اجرایی، نظارت مستمر بر فعالیت کمیته ها و ارتقا شاخص های خدمات رسانی اصلی ترین وجه تمایز اقدامات نوروز 94 نسبت به سال های گذشته بود.

 او در همین راستا اظهار داشت : باید برنامه ریزی برای افزایش تورهای خارجی مبدا تا مبدا برای جذب تعداد بیشتر گردشگر خارجی در دستورکار قرار گیرد.

وی در همین راستا افزود: بنابر گزارش های ارائه شده در حال حاضر دو میلیون زائر و گردشگر خارجی در طول سال به مشهد مقدس سفر می کند که این رقم نسبت به دو سال گذشته یعنی سال 92، حدود 33 دردصد رشد نشان می دهد.

رشیدیان به منظور ارائه خدمات شایسته به زائران امام رضا(ع)،از مالکان خانه مسافر خواست در فرصت باقی مانده تا تابستان با استفاده از تسهیلات بانکی و بر اساس استاندارد های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نسبت به ساماندهی و مرمت منازل خود اقدام کنند.

محمدحسن واحدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز گفت: نخستین شاخصی که ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در نوروز 94 را نسبت به سال‌های گذشته سرآمد می‌کند، حضور مستمر مدیران در زمان اجرای عملیات بود.

رجبعلی لباف خانیکی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز بر کیفیت بالای ارایه خدمات ستاد خدمات سفر در نوروز 94 تاکید کرد.

خانیکی همچنین  اضافه کرد:در طول اجرای عملیات، جلسات متفاوتی با حضور اعضای ستاد برگزار شد که در همین جلسات توانستیم نقص‌ها و مشکلات را شناسایی و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنیم.

احمد دیناری، مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی نیز در این مراسم از چهار جلسه هماهنگی با حضور اعضای ستاد در محل استانداری خراسان رضوی خبر داد و گفت: در طول اجرای طرح‌های نوروی, استاندار خراسان رضوی و رؤسای 12 گانه کمیته‌های ستاد خدمات سفر استان به طور مرتب بر چگونگی اجرای طرح ها و امکانات و ظرفیت‌های موجود نظارت داشتند.

دیناری علاوه بر این با اشاره به آمار تصادفات و  فوتی ها و جرحی هاگفت:  اگر چه تصادفات نوروز سال جاری در حیطه خراسان 1 درصد افزایش نشان می دهد اما با حضور 50 درصدی نیروهای پلیس راه,هلال احمر , همکاری دانشگاه علوم پزشکی و... تعداد  فوتی ها 42 درصد کاهش یافت.

وی  کل اقامت مسافران از 25 اسفند تا 14 فروردین  را بالغ بر2  میلیون نفر اعلام کرد و یاد آور شد که بیشترین اقامت مربوط به سوم فروردین با 208 هزار نفر شب بوده است. 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.