رییس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه مطبوعاتی، بطور تلویحی به عدم اعتماد به آمریکایی ها اشاره و از نخست وزیر عراق درخواست کرد که به سفر خود به واشنگتن پایان داده و برای جنگ علیه تروریسم به کشور بازگردد.

العبادی از سفر آمریکا بازگردد/ ما به کاخ سفید اعتماد نداریم

 

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «حاکم الزاملی» در بیانیه ای مطبوعاتی گفته است که ما از حیدرالعبادی و هیات همراهش درخواست می کنیم که این سفر را قطع کنند و به کشور بازگردند.

وی در این بیانیه، بطور تلویحی به عدم اعتماد به آمریکایی ها اشاره کرده و گفته که توافقنامه امنیتی با آمریکا یک توافق بیهوده بود و هیچ نفعی برای عراق نداشت.

الزاملی، عملکرد آمریکایی ها نسبت به تعهداتشان در توافقنامه های قبلی را به العبادی یادآور و خواستار بازگشت وی به کشور برای جنگ با گروه تروریستی داعش و اخراج آنها از عراق به عنوان فرمانده نیروهای مسلح عراق شده است.

حیدرالعبادی سه شنبه این هفته در راس هیاتی شامل خالد العبیدی وزیر دفاع و فالح فیاض مشاور امنیت ملی این کشور به آمریکا سفر کرده است.

برای سفر وی به آمریکا دیدار با باراک اوباما و جمعی از مقامات آمریکایی از جمله نمایندگان کنگره و مجلس نمایندگان تدارک دیده شده بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.