سازمان همکاری اسلامی از اندونزی خواست برای حل بحران یمن و پایان جنگ و تجاوز عربستان به این کشور میانجیگری کند.

سازمان همکاری اسلامی خواستار میانجیگری اندونزی در بحران یمن شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، اندی ویدجاجانتو، وزیر کابینه جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی، گفت که از جاکارتا خواسته شده برای حل جنگ و تعارضات در یمن در کنفرانس آسیا – آفریقا که هفته آینده در اندونزی برگزار می شود، اقدام کند.

آیین شصتمین سالگرد برگزاری کنفرانس آسیا – آفریقا یا کنفرانس باندونگ هفته آینده در اندونزی برگزار می شود. دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در اجلاس سران این کنفرانس که روزهای چهارشنبه تا جمعه آینده در جاکارتا و باندونگ برگزار می شود، شرکت می کنند.

به نوشته روز پنجشنبه تارنمای روزنامه جاکارتا پست، ، اندی ویدجاجانتو، گفت که طرح صلح در یمن روز چهارشنبه در نشستی بین جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی و سفرای کشورهای عصو سازمان همکاری اسلامی در اندونزی مطرح شده است.

وی گفت که سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ابراز امیدواری کردند اندونزی بتواند به حل جنگ در یمن کمک کند.

این مقام اندونزیایی گفت که جزئیات این طرح و چارچوب صلح، هنوز در وزارت امور خارجه اندونزی نهایی نشده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران تاکید دارد جنگ علیه یمن باید سریعا متوقف شود و ایران خواستار آتش بس، کمکهای بشردوستانه و گفت وگوهای داخلی میان طرفین درگیری در یمن است.

ایران تاکید دارد مساله یمن فقط راه حل یمنی دارد.

سازمان همکاری اسلامی در حالی از اندونزی خواسته است برای حل مساله یمن میانجیگری کند که ایاد امین مدنی، دبیر کل این سازمان پیش از این از تجاوز نظامی ائتلاف کشورهای عرب به سرکردگی عربستان به یمن حمایت کرده است.

عربستان از ششم فروردین، تجاوز گسترده هوایی به یمن را آغاز کرد.

در تجاوز نظامی هواپیماهای عربستان و همپیمانانش به خاک یمن به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور، تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان یمنی جان باخته اند.

در این تجاوز گسترده، جنگنده های 10 کشور عربی از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به جز عمان) با حمایت آمریکا، جنگنده های ارتش عربستان را همراهی می کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.