۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 277326

یک فعال گردشگری از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درخواست کرد، به انحصار و لابی‌های موجود در گردشگری پایان بدهد.

لابی‌های گردشگری را تمام کنید

رقیه حاتمی‌پور درباره الزاماتی که همزمان با آغاز فروش تورهای بهار و تابستان باید رعایت شود، اظهار کرد:‌ متأسفانه عده‌ای در بخش‌های مختلف سعی دارند انحصار و تک‌روی‌هایی را پیشه کنند که این به منافع کسب و کار تمام بخش‌های گردشگری ضرر می‌زند و باعث می‌شود دیگران برای جبران این قضیه به کارهایی که در شأن گردشگری نیست دست بزنند.

وی گفت: این انتظار می‌رود سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از انحصار و تک‌روی‌هایی که در گردشگری و بویژه بخش ویزا، رزور هتل‌ها و بلاک کردن صندلی پروازها ایجاد شده است، جلوگیری کند تا فضا برای فعالیت عموم باز شود و کسانی که تخلفی ندارند بتوانند در آرامش و امنیت شغلی به فعالیت خود ادامه دهند و هیچ کسی نتواند به خاطر ارتباط‌ها و لابی‌ها، کسب و کار دیگران را محدود کند.

این تورگردان ادامه داد: متاسفانه این داستان سال‌هاست که ادامه دارد؛ ولی اکنون وقت آن فرا رسیده تا به این رویه خاتمه داده شود و بتوان در فضای مثبت بین‌المللی که برای ایران ایجاد شده است، در سلامت کامل کار کرد.

حاتمی‌پور سپس به عملکرد بخش نظارت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و افزود: در اثر توجهات سازمان متولی گردشگری و تشدید نظارت‌ها که نوروز امسال به دلیل حضور در دو کشیک بازرسی شاهد آن بودم، مشکلاتی که هر سال در تورهای گردشگری ایجاد می‌شد، امسال کمتر شد و مورد خاصی جز یکی از آژانس‌ها که همیشه با این مشکل مواجه است، وجود نداشت.

او با یادآوری این نکته که بازبینی و به روز کردن قوانین و همچنین تقویت نظارت‌ها از سیاست‌ها و رویکردهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که اثر آن در تعطیلات نوروز امسال قابل لمس بود، افزود: امیدواریم با حضور نخبگان و افراد با تجربه و اضافه بر آن با استفاده از الگوهای موثری که در دنیا جواب داده است از رویه‌های انحصاری که در گردشگری ایجاد شده است، جلوگیری شود.

این فعال گردشگری همچنین گفت: بخش خصوص با همدلی و همربانی با سازمان متولی می‌تواند گردشگری کشور را به جایگاه و رتبه‌ای که در دنیا لایق آن است برساند و بتوانیم با مهمان‌نوازی خوب ایرانی داشته‌های تاریخی، فرهنگی و زیبایی‌های ایران بزرگ را به تمام دنیا معرفی کنیم، چرا که قطعا پس از توافق هسته‌ای استقبال برای سفر به ایران بیشتر خواهد شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.