۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
کد خبر: 277463

قدس آنلاین - میلاد شکری: پاک کردن آلودگی از صفحه کلید راه های متفاوتی دارد و باید از انجام روش های خطرناک پرهیز کرد.

چگونه صفحه کلیدها را تمیز کنیم؟!

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، برخی از ابزارهای الکترونیکی محل جمع شدن میکروب ها و آلودگی‌های مضر هستند، از بین این ابزار می توان به کی بورد کامپیوتر، ماوس و حتی گوشی هوشمندی که استفاده می کنید، اشاره کرد. اکنون، نحوه ی تمیز کردن کی بورد رو به شما آموزش خواهیم داد.

۱ – با ضربات آهسته، خرده های زباله را خارج کنید، ولی لپ تاپ خود را شدیدا تکان ندهید. شما می توانید برخی از خرده های زباله  ها را با سر و ته کردن لپ تاپ خود ( البته به آهستگی ) و ضربه زدن به آن خارج کنید.

۲ – از هوادهی استفاده کنید. اسپری های هوا، بهترین عامل جهت تمیز کردن سریع صفحه کلید می باشد. با این روش شما به راحتی می توانید آلودگی ها را از کی بورد خود خارج کنید.

۳ – از پنبه سواب ( نوعی پنبه صنعتی ) بین کلید ها استفاده کنید. از این نوع پنبه ها می توان به صورت خشک و یا کمی نمناک با یک ماده ی پاک کننده ی ملایم استفاده کرد. به آرامی و به دقت میان کلید ها را پاک کنید تا گرد و خاک موجود در آن از بین برود.

نکاتی که برای تمیز کردن کی بورد، نباید آن ها را انجام داد:

۱) سعی نکنید کلید های صفحه کلید را خارج کرده و آن را به صورت دستی بشویید (به ویژه وقتی شما از یک لپ تاپ استفاده می کنید). برخی از دستگاه ها طوری ساخته شده اند که می توان کلید های آن را خارج نمود، ولی بیش تر آن ها به این صورت طراحی نشده اند.

۲) صفحه کلید خود را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید. برخی از تکنسین ها بر استفاده از این روش تاکید دارند، ولی این روش بسیار ریسک پذیر بوده و حتی امکان دارد که صفحه کلید به طور کامل از کار بیفتد.

۳) از اسفنج های پاک کننده و یا اسپری هایی که بر پایه ی کلسیم و یا آهک ساخته شده اند برای تمیز کردن صفحه کلید خود استفاده نکنید.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.