بنیاد ملی نخبگان به منظورپشتیبانی از فعالیت­ های تخصصی دانش آموختگان برتردانشگاه­ ها وموسسه های آموزش عالی وپژوهشی­ کشورکه به فعالیت های فناورانه اشتغال دارند، تسهیلات نظام­ وظیفه تخصصی را درنظرگرفته است.

تسهیلات نظام وظیفه برای دانش آموختگان­ برتر فناوری
به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان، براساس این گزارش، متقاضی، باید دانش­ آموخته دوره کارشناسی­ ارشد یا دکتری تخصصی از یکی از دانشگاه­ ها و موسسات آموزش عالی وپژوهش مورد تایید وزارت علوم، وزارت بهداشت یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد و از زمان دانش­ آموختگی­ اش بیش از سه سال نگذشته باشد.

لازم به ذکر است، دانشجویان دوره دکتری تخصصی که از پیشنهاد رساله دکتری خود با موفقیت دفاع کرده­ اند، نیز می­ توانند از این تسهیلات بهره­ مند شوند.

دانش­ آموختگان باید دریکی از شرکت­ های دانش­ بنیانِ مورد تایید معاونت علمی و فناوری به مدت دست کم شش ماه (براساس فهرست بیمه شرکت) به طورتمام ­ وقت به فعالیت مشغول باشند، این امر یکی از شرایط لازم برای بهره مندی از تسهیلات در نظر گرفته شده است.

در این گزارش آمده است، متقاضی باید حائز بیشترین امتیاز فعالیت­ های نخبگانی (شامل فعالیت های فناورانه، پژوهشی و آموزشی) بر اساس معیارهای بنیاد در میان متقاضیان باشد.

اطلاعات هریک از فعالیت­ ها باید به طوردقیق درسامانه اطلاعاتی بنیاد بارگذاری شود.

در شرایط اعلام شده آمده ، شرکت­ های دانش­ بنیان براساس سابقه فعالیت واظهارنامه مالیاتی خود می­ توانند از تسهیلات این موضوع برای کارکنان خود بهره­ مند شوند.

براساس این شرط ، معرفی اولیه متقاضیانِ مشمول، برعهده شرکت متبوع آنان وتکمیل و بارگذاری اطلاعات شخصی بر عهده متقاضی است.

تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان براساس حمایت های اعلام شده درسایت بنیاد ملی نخبگان عبارت است از:

الف) معافیت تحصیلی در تمام مقاطع تحصیلی که مستمرا توسط مشمول گذرانده می شود.

ب) طی خدمت نظام وظیفه با انجام دوره آموزش نظامی به اضافه پژوهش در قالب طرح تحقیقاتی برای نیروهای مسلح با موضوعات مورد نیاز کشور.

ج) خروج از کشور بدون سپردن وثیقه برای شرکت در همایش ها و مسابقات علمی

د) خروج از کشور بدون سپردن وثیقه برای طی دوره فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری پس از تصویب رساله
منبع: ایرنا

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.