وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این هفته در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس حضور می‌یابد تا به سوالات برخی اعضای این کمیسیون در رابطه با مسائل مختلف فرهنگی پاسخ دهد.

 وزیر ارشاد به کمیسیون فرهنگی مجلس می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، از حضور وزیر ارشاد در جلسه این هفته کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی به سوال چند نماینده عضو این کمیسیون خبر داد و گفت: آقای جنتی روز سه‌شنبه هفته جاری (اول اردیبهشت) در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس حضور می‌یابد تا به سوالات چند نماینده عضو این کمیسیون پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه این امر معمولی است و معمولاً وزرا در جلسات هفتگی کمیسیون‌های مربوطه حاضر می‌شوند و با نمایندگان درباره موضوعات مرتبط با آن حوزه بحث و تبادل نظر می‌کنند و به سوالاتشان پاسخ می‌دهند، افزود: وزیر ارشاد هم در این جلسه عمدتاً به برخی سوالات منطقه‌ای مرتبط با حوزه کاری خود پاسخ می‌دهد. البته مرجع ملی یا منطقه‌ای بودن سوالات، کمیسیون فرهنگی است.

به گفته سخنگوی وزارت ارشاد، بر اساس دستور کار اعلام شده، قرار است مواردی مرتبط با بحث مطبوعات، یارانه نشریات و بیمه خبرنگاران، مسائلی پیرامون کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، سوالاتی در رابطه با کتابخانه‌های عمومی استان‌ها، مسائلی مربوط به انجمن سینمای جوان در استان‌ها و شهرستان‌ها و بحث‌هایی درباره برخی مدیریت‌های استانی فرهنگ و ارشاد اسلامی، از وزیر ارشاد پرسیده شود.

نوش‌آبادی با بیان اینکه در این جلسه وزیر ارشاد طبق روال متداول و در حضور نمایندگان سوال کننده، به پرسش‌های آنها پاسخ می‌دهد، اظهار امیدواری کرد با آنچه او «پاسخ‌های روشنگرانه وزیر ارشاد در اینگونه موارد» نامید، برخی ابهامات در این خصوص برطرف و ارتباط میان کمیسیون فرهنگی مجلس و نیز بدنه مجلس شورای اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.