قدس آنلاین – سیده زهرا واعظی: کمپانی نوکیا برای سرعت بخشیدن به ورود فناوری اینترنت ۵G در دنیای گوشی های هوشمند، همکاری خود را با کمپانی آلکاتل آغاز کرده است.

ادغام آلکاتل و نوکیا برای افزایش سرعت اینترنت گوشی و ایجاد سریع تر 5G

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، مبلغ شراکت دو کمپانی نوکیا و آلکاتل برای تسریع در ایجاد فناوری 5G، حدود 16.6 میلیارد دلار برآورد شده است و این دو مرکز بر روی توسعه ی تکنولوژی های 5G، سنسور، IP، SDN، فناوری ابری، تجزیه و تحلیل و تصویربرداری تمرکز کرده اند.

این دو شرکت در بیانیه ی خود اعلام کرده اند که قصد دارند به ورود نسل جدید اینترنت همراه سرعت بخشند و تاخیر در نسخه ی جدید شبکه های تلفن همراه را کاهش دهند.

مرکز مستقر این دو شکرت در فرانسه قرار دارد و چند صد فارغ التحصیل فناوری اطلاعات را در این زمینه استخدام کرده است.

به گفته ی این دو شریک، کار بر روی فناوری 5G، یک سرمایه گذاری آینده نگرانه است.

نوکیا همچنین قصد دارد برای سرمایه گذاری در زمینه ی استارت آپ های اینترنتی و اینترنت صنعتی، 100 میلیون یورو سرمایه گذاری کند.

مدیرعامل شرکت جدید دو شریک نوکیا و آلکاتل، مدیرعامل فعلی نوکیا خواهد بود و نام تجاری جداگانه یی به این شرکت اختصاص خواهد یافت.

کارخانه ی فنلاندی نوکیا، حدود دو سال پیش با مبلغ 7.5 میلیارد دلار به مایکروسافت فروخته شد و به عنوان بزرگ ترین تولید کننده ی گوشی های ویندوزی جهان در کنار بزرگ ترین گوشی های آندرویدی یعنی سامسونگ و گوشی های IOS یعنی اپل قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.