خبرگزاری رویترز اعلام کرد، قیمت نفت برنت که اوایل وقت روز دوشنبه به بیش از 64 دلار در هر بشکه رسیده بود، پس از آنکه علی النعیمی وزیر نفت عربستان سعودی گفت، تولید این کشور در ماه آوریل نزدیک رکورد 10 میلیون بشکه در روز آن خواهد بود، کاهش پیدا کرد.

قیمت نفت کاهش یافت/ تولید رکورد وار عربستان سعودی

به گزارش  ایرنا به نقل از رویترز، قیمت نفت برنت دریای شمال روز دوشنبه در ساعت 04:32 بامداد به وقت شرق آمریکا، 23 سنت افزایش یافت و به 63.70 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت در اوایل وقت امروز به رکورد 64.34 دلار در هر بشکه رسیده بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مه (اردیبهشت)نیز که در اوایل وقت امروز به سطح 56.65 دلار در هر بشکه رسیده بود، در ساعت یادشده به 56.11 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

نعیمی روز دوشنبه در سئول پایتخت کره جنوبی به رویترز گفت: من بارها گفته ام که ما همیشه خوشحال می شویم به مشتریان خود براساس آنچه آنها می خواهند نفت عرضه کنیم. اینک آنها 10 میلیون بشکه در روز نفت می خواهند. وی برای شرکت در نشست هیات مدیره شرکت نفت این کشور، آرامکو در سئول بسر می برد.

نعیمی اوایل آوریل نیز گفته بود، عربستان سعودی در ماه مارس 10.3 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده و رکورد قبلی 10.2 میلیون بشکه در روز خود را شکسته است. عربستان سعودی این اقدام را در راستای سیاست حفظ سهم بازار انجام داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.