فرمانده سپاه ناحیه ثارالله‌(ع) شیراز گفت: امسال نخستین یادواره شهدای مهندسی استان فارس به همت این ناحیه از بسیج در شیراز برگزار خواهد شد.

نخستین یادواره شهدای مهندسی استان فارس برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا، سرهنگ پاسدار اسماغیل محبی‌پور افزود: این یادواره در راستای ادامه یادواره‌های اقشار مختلف بسیج برنامه‌ریزی شده که با برنامه‌هایی ویژه در شیراز برگزار می‌شود. این یادواره با محوریت سپاه ناحیه ثارالله(ع) و معاونت مهندسی سپاه فجر فارس برنامه‌ریزی شده و برگزار می‌شود و تاکنون کمیته‌های مختلفی برای آن تشکیل شده است.

محبی‌پور با بیان اینکه تعداد 380شهید مهندسی تاکنون در استان فارس شناسایی شده‌اند، گفت: این شهدا در دوران دفاع مقدس مسئولیت کار با ادوات مختلف مهندسی را در مسیر ساخت پل، جاده، سنگر، اماکن گروهی را برعهده داشته‌ و همواره در خط مقدم بسر می‌برده‌اند. گاهی این شهدا زودتر از دیگر رزمندگان در منطقه عملیاتی حضور پیدا کرده و ساخت استحکامات و موانع را عهده‌دار می‌شدند تا زمینه برای اجرای عملیات توسط رزمندگان تسهیل شود.

محبی‌پور با اشاره به ساخت پل خیبر توسط گروه مهندسی جهاد در سال 62، نقش ارزنده این واحد مهندسی در دوران دفاع مقدس را یادآور و متذکر شد: امیدواریم با برگزاری این یادواره بتوانیم قدمی در راه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، بویژه شهدای مهندسی برداریم.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز گفت: شهدای مهندسی و جهاد سازندگی به سنگرسازان بی‌سنگر معروف هستند، آنان در دوران دفاع مقدس با جان‌فشانی زمینه‌های نبرد را برای رزمندگان فراهم کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.