سخنگوی کاخ سفید گفت: پرونده خبرنگار واشنگتن پست در ایران ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای ما با تهران ندارد.

کاخ سفید: پرونده رضائیان ارتباطی با مذاکرات ندارد
به گزارش (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان،‌جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به این سوال که چرا کاخ سفید تاکنون آزادی جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست را به عنوان یکی از شروط مذاکرات هسته‌ای با ایران مطرح نکرده است،‌گفت: تلاش‌ها برای ایجاد حمایت از یک توافق هسته‌ای بسیار پیچیده است.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: ما نمی‌خواهیم تلاش‌های کاخ سفید برای آزادی خبرنگار واشنگتن پست را به مذاکرات آمریکا با ایران به منظور محدود کردن برنامه هسته‌ای‌اش ارتباط دهیم.

ارنست همچنین اتهامات مطرح شدن علیه رضائیان را نامعقول توصیف کرد و لغو فوری آنها را خواستار شد.

به گزارش سی‌ان‌ان، جیسون رضائیان یک شهروند آمریکایی ایرانی الأصل است که سال گذشته به همراه همسرش در تهران بازداشت شد. همسر رضائیان مدتی پس از بازداشت آزاد شد اما وی هنوز در حبس به سر می‌برد.

ایران تا کنون چهار اتهام را علیه این خبرنگار واشنگتن پست مطرح کرده است که مهمترین آن اتهام جاسوسی است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه تأکید کرد: مذاکرات هسته‌ای با تهران موجب حل دیگر نگرانی‌های ما در خصوص فعالیت‌های این کشور شامل لحن تهدیدآمیزش علیه اسرائیل یا نگرانی‌های آمریکا نسبت به بازداشت شهروندان آمریکایی در ایران نمی‌شود.

وی اظهار کرد: این تلاش‌ها برای ایجاد حمایت قوی جامعه بین‌الملل از راه‌حل دیپلماتیک یا توافق با ایران بسیار پیچیده است. بنابراین ما تلاش می‌کنیم که در حال حاضر روی این مسأله متمرکز شویم.

ارنست علاوه بر این مدعی شد ایران از نیروهای حوثی در یمن حمایت می‌کند و ما نسبت به این موضوع نگران هستیم.

وی به درخواست‌های ایران برای پایان جنگ در یمن اشاره کرد و گفت این‌که وزیر امور خارجه ایران مرتب تأکید می‌کند که جنگ یمن باید پایان یابد و بحران این کشور باید از طریق گفت‌وگو حل شود عجیب است چون آنها به حمایت‌های خود از حوثی‌ها ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل خواست تا به حملات عربستان علیه مردم یمن پایان دهد و در این کشور اعلام آتش‌بس کند.

ظریف پیش از این تأکید کرده است که مسأله یمن باید از طریق گفت‌وگوهای داخلی و توسط مردم این کشور حل شود. هیچ قدرت خارجی حق تعیین سرنوشت مردم یمن را ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ادعاها مبنی بر دخالت ایران در امور یمن را قویاً رد کرده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.