سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی نظرات و انتقادها و دیدگاه‌های وارد بر بیانیه لوزان طی جلساتی با حضور ظریف، صالحی و سایر اعضای تیم مذاکره کننده و منتقدین در کمیسیون متبوعش خبر داد.


کمیسیون امنیت ملی انتقادات به بیانیه لوزان را بررسی می‌کند

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی گفت: در ابتدای جلسه حضور نیافتن وزیر کشور در کمیسیون به شدت مورد انتقاد نمایندگان قرار گرفت؛ چراکه علیرغم هماهنگی که با وی صورت گرفته و سوالات در دستور کار بود، وزیر کشور از حضور در کمیسیون خودداری کرد بر این اساس شوهانی نماینده سوال کننده نیز طبق آیین‌نامه درخواست ارجاع سوال خود به صحن علنی را داشت.

وی ادامه داد:در ادامه جلسه با اشاره به جنایات اخیر عربستان در یمن و به خاک و خون کشیده شدن مردم بی‌گناه و مظلوم یمن، کمیسیون حملات هوایی عربستان به اماکن مسکونی و قتل عام مردم بی‌پناه را محکوم کرد.

وی افزود: با حضور دانایی‌فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز، مباحث مبادلات و روابط ایران و عراق در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به ویژه بازارچه‌های مرزی در مرزهای قصر شیرین و مرز خسروی مورد بحث قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه بروجردی گفت که پیرو ارجاع بررسی نظرات و انتقادها و دیدگاه‌های وارد بر بیانیه لوزان، توسط رئیس مجلس به کمیسیون امنیت ملی، باید جلسات منظم و دقیقی جهت انجام وظیفه و نقش کمیسیون تشکیل شود و موضوعات با حضور ظریف، صالحی و سایر اعضای تیم مذاکره کننده و منتقدین مورد بررسی قرار گیرد. بنا براین شد که یکشنبه آینده جلسه اول تشکیل شود.

وی هم‌چنین گفت: در جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سوسیالیستی ویتنام به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی به تصویب کمیسیون رسید.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.