وزیرخارجه بحرین گفت: ما خواستار داشتن روابطی خوب با ایران هستیم به ویژه اینکه ایران کشور همسایه است.

بحرين: خواستار داشتن روابطي خوب با ايران هستيم
پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم چاپ لندن در شماره امروز خود در اینترنت در گزارشی به قلم احمد مصری نوشت: شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین اعلام کرد: نشست آینده سران کشورهای خلیج فارس با باراک اوباما درکمپ دیوید، همه زوایا و جنبه های توافق آینده هسته ای ایران را با توجه با اهمیت بسیار زیاد آن، بررسی خواهد کرد.

دستور کار نشست آینده کمپ دیوید که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواستار برگزاری آن در ماه آینده شده بود، شامل «دستور کاری جامع شامل همه جنبه های مرتبط با توافق اینده میان ایالت متحده آمریکا و ایران درباره برنامه هسته ای تهران خواهد بود».

بر پایه این گزارش، آل خلیفه در اظهاراتی به خبرگزاری رسمی بحرین گفت:« منطقه در حال حرکت به سمت دوره ای مهم است و ترتیبات نشست آینده چند وقتی است که اعلام شده است.همچنین این توافق دارای اهمیت بسیار زیادی است».

به نوشته رای الیوم، وزیر خارجه بحرین با اشاره به اینکه، «ما از هر توافقی که به نفع کشورهای خلیج فارس و تقویت امنیت و ثبات این کشورها باشد و سایه جنگ را از سر این کشور دور کند، استقبال می کنیم»، تصریح کرد: «ما خواستار داشتن روابطی خوب با ایران هستیم بویژه اینکه ایران کشور همسایه است».

رای الیوم نوشت: کاخ سفید در هفدهم آوریل جاری اعلام کرده بود اوباما در سیزدهم می آینده از سران شورای همکاری خلیج فارس در کاخ سفید و چهاردهم همان ماه در کمپ دیوید میزبانی می کند. کاخ سفید در بیانیه ای گفته: «این نشست فرصتی برای بحث درباره راههای تقویت شراکت میان دو طرف وتحکیم همکاریهای امنیتی است».

بر پایه این گزارش ایران در دوم آوریل جاری در شهر لوزان سوئیس چارچوب توافقی را با کشورهای پنج به اضافه یک (آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین، وآلمان) امضا کرده، تا اینکه دو طرف بر اساس آن تا پایان ژوئن آینده، درباره جزئیات فنی و حقوقی با هدف دستیابی به توافقنامه نهایی هسته ای، به توافق دست یابند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.