هادیان: جشنهای اردیبهشت تئاتر ایران، امسال از مشهد آغاز می‌شود.

 جشن های اردیبهشت تئاتر ایران از پایتخت معنوی آغاز می‌شود

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی با اعلام این مطلب گفت: سال گذشته نیز مشهد آغازگر این جشنها بود و خوشبختانه طی این دو سال، آمادگی‌مان را به اداره کل هنرهای نمایشی برای افتتاح این رویداد بزرگ هنری اعلام کردیم که امسال نیز مورد موافقت قرار گرفت.

کیوان صباغ تصریح کرد: استان خراسان رضوی بعد از تهران، قطب دوم تئاتر ایران است و این جشن در شهری که در کنار حرم رضوی است، آغاز خواهد شد.

وی افزود: در این جشن منتخبان تئاتر استان در سال 93 معرفی و همچنین مراسم بزرگداشتی برای یکی از هنرمندان شناخته شده مشهدی عرصه سینما و تئاتر کشور که اکنون نیز در این عرصه مشغول است، برگزار می‌شود. رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی همچنین از دیگر برنامه‌های این جشن به مراسم بزرگداشت سه تن از پیشکسوتان تئاتر استان و برپایی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: نخستین دفترخانه عروسک خارج از تهران نیز در این مراسم با حضور مسؤولان شهری و کشوری در مجموعه تئاتر شهر مشهد افتتاح می‌شود و آغاز به کار خواهد کرد.

کیوان صباغ در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما تصریح کرد: نقطه اصلی و تأکید در سال جاری مخاطب است که خوشبختانه پس از تهران، بیشترین آمار فروش بلیت تئاتر را در استان خراسان رضوی داشتیم. وی از 70 اجرای صحنه‌ای و 24 هزار بلیت فروخته شد در سال 93 خبر داد و گفت: خوشبختانه هنرمندانی که تا پیش از این تنها برای حضور در جشنواره‌های مختلف کار می کردند، اکنون تلاش‌شان را برای اجرای عمومی قرار داده‌اند.

وی از برنامه‌ریزی 9 ماه آینده اجراهای تئاتر در سالنهای مجموعه تئاتر شهر مشهد خبر داد و افزود: زمان بازبینی برای جشنواره تئاتر استان در سال 94 زودتر برگزار خواهد شد تا گروه‌ها قبل از آن اجرای عمومی نیز داشته باشند.

لازم به ذکر است که جشنهای اردیبهشت تئاتر ایران هر سال به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر و با هدف تکریم فعال سال گذشته هنرهای نمایشی توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمنهای هنرهای نمایشی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

='font-family:BNazanin;mso-bidi-font-family:"2 Nazanin";letter-spacing: -.05pt;mso-font-kerning:.5pt'>

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.