قدس آنلاین- زنجان: معاون بهره برداري وديسپاچينگ شركت توزيع نيروي برق استان زنجان ازنصب دوربينهاي ترموويژن و دستگاه تستر 20كيلوولت خبرداد.

 خطايابي مکانیزه  فشار متوسط هوايي وزميني در شبكه هاي توزيع برق استان زنجان

به گزارش قدس آنلاین از زنجان،مهندس دولتياري با اشاره به اینکه استفاده از دوربينهاي ترموويژن و دستگاه تستر 20كيلوولت يکي از راههاي جلوگيري از تلفات و خسارات ناشي از قطع برق در شبکه‌هاي توزيع نيروي برق محسوب می شود گفت: اين شركت با تجهيز اين سيستم در امورهاي اجرايي استان زنجان به نتايج قابل توجهي در رفع عيب و ممانعت از خاموشي هاي بي مورد نايل خواهدشد.
وی اظهار کرد:هر روزه گزارشهاي متعددي از خسارات ناشي از قطع برق در شبکه‌هاي توزيع نيروي برق انتشار مي‌يابدکه  قسمتي از اين اتفاقات را مي‌توان از قبل پيش‌بيني و از بروز آنها جلوگيري کرد.

وي افزود: امروزه با تجهيزات وتكنولوژي هاي نوين مي‌توان ميزان عيب موجود و روند پيشرفت آن را در تجهيزات مختلف تعيين کرد.

وي ادامه داد: اندازه‌گيري دقيق درجه حرارت تجهيزات مختلف و مقايسه آن با شرايط عادي کار به عنوان مهمترين روش در پيش‌بيني و در نهايت پيشگيري عيوب تجهيزات در شبکه‌هاي برق (فشار ضعيف و فشار قوي) است
وی یاد اور شد:سيستمهاي ترموويژن (دوربينهاي حرارتي- مادون قرمز) با دارابودن امکان اندازه‌گيري دقيق درجه حرارت بدون تماس با تجهيزات و با فواصل قابل توجهي از آنها، به عنوان موثرترين ابزار کار براي اين روش است.
این مسئول خاطر نشان ساخت:باکاربرد سيستمهاي ترموويژن در عيب‌يابي و بازرسي دوره‌اي تجهيزات در شبکه‌هاي توزيع نيروي برق استان زنجان ،عمليات بازرسي فني تجهيزات با دقت بيشتري انجام مي شود که اين امر به برنامه‌ريزي و زمانبندي بازرسي تجهيزات کمک مي‌کند و باعث جلوگيري از خاموشي برق و افزايش رضايتمندي مردم استان خواهدشد.
گفتني است  اكيپ هاي بهره برداري وديسپاچينگ امورهاي برق شمال زنجان و مديريت توزيع برق شهرستان خدابنده با دستگاه تستر 20 كيلوولت ، فناوري ديگري كه به منظوركاهش آسيب هاي احتمالي به شبكه هاي توزيع برق استان زنجان و همچنين عدم رخداد خاموشي هاي برق تجهيز شدند. واز اين پس خطايابي هاي فشار متوسط هوايي وزميني در مناطق ياد شده بصورت مكانيزه وبرنامه ريزي شده صورت مي گيرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.