وزیر اقتصاد و امور دارایی کاهش نرخ تورم به 15درصد را از اتفاقات خوشایند دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: گرچه کاهش نرخ تورم به معنای کاهش قیمت ها نیست ولی شیب گران شدن اقلام نسبت به گذشته بسیارکم شده است.

کاهش نرخ تورم به 15درصد از اتفاقات خوشایند دولت یازدهم است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا علی طیب نیا روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: حمایت های رهبری از دولت یازدهم بویژه در حوزه اقتصادی برای ما بسیار رهگشا می باشد.

طیب نیا اظهار کرد: رییس جمهوری به صورت هفتگی در روزهای یکشنبه و پنجشنبه با تیم اقتصادی دولت و ستاد اقتصادی جلساتی را برگزار می کند که در تسهیل فرآیندها موثر بوده است.

وی از برنامه های دولت برای کاهش وابستگی به درآمد نفتی سخن گفت و تاکید کرد که همه درآمد ناشی از فروش نفت در دسترس ما نیست و هم اکنون هفت میلیارد دلار بابت صدور نفت به هندوستان از این کشور طلب داریم.



** برنامه ریزی دولت برای کاهش وابستگی به درآمد نفتی

طیب نیا تصریح کرد: دولت برای کاهش وابستگی به درآمد نفت در حوزه های دیگری برنامه ریزی کرده که افزایش 65 درصدی درآمد گمرکی، رشد 95 درصدی سود سهام دولت و رشد 42 درصدی درآمدهای مالیاتی از جمله این برنامه ها بوده است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی اظهار کرد: قرار است سامانه ای در دولت راه اندازی شود تا اطلاعات مودیان مالیاتی و فعالان عرصه صادرات و واردات را ثبت کند و به این ترتیب راه برای هرگونه فرار مالیاتی بسته شود.

طیب نیا افزود: هدف ما شناسایی افراد پردرآمدی است که مالیات نمی پردازند.



** هم ترازی نرخ صادرات و واردات در دولت تدبیر و امید

وی همچنین هم ترازی نرخ صادرات و واردات کشور را در سال گذشته از اتفاقات خود در دولت تدبیر و امید یاد کرد و ادامه داد: کل واردات کشور در سال گذشته 52 میلیارد و400 میلیون دلار بوده در حالی که صادرات 50 میلیارد دلار بوده است.

طیب نیا بر لزوم تقویت مراودات تجاری با کشور عراق از راه مرزها و بازارچه های استان کرمانشاه تاکید کرد.

از ابتدای سال جاری تاکنون، معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست وعلی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به کرمانشاه سفر کرده اند و وزیر اقتصاد و دارایی سومین مقام عالیرتبه کشوری است که طی دو هفته اخیر به کرمانشاه سفر می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.