آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: دلیلی ندارد کسانی که درآمد کافی دارند با سوءاستفاده، کشور را متحمل هزینه‌ کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:یارانه‌گرفتن بی‌نیازان مشکل شرعی دارد
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار با وزیر و مدیران وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به اهمیت مقام کار و کارگر در اسلام گفت: اسلام جایگاه بسیار والایی را برای کار و کارگران در نظر گرفته است که در هیچ مکتب دیگری دیده نمی‌شود.

او افزود: قطرات عرق کارگران در هنگام کار پاداشی همچون قطرات خون شهداء در میدان جنگ دارد و همچنین در روایات آمده است که خواب یک کارگر پس از خستگی کاری، عبادت محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه‌نیوز، این مرجع تقلید گفت: با توجه به مشکلات عدیده و تحریم همه جانبه دشمن؛ ایجاد اشتغال در کشور کاری ارزشمند است که باید این روند توسعه یابد؛ همچنین باید نگاهی جدید به توسعه فرهنگ و کار و کارگر در کشور داشته باشیم. باید بهترین کار و خدمت رسانی را به مردم ارائه دهیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: در حوزه تامین اجتماعی و بهزیستی فعالیت‌های خوبی ارائه شده از جمله طرح معلول در خانه؛ زیرا باید ایتام، معلولین و نیازمندان را در بستر خانه‌ها و محیط گرم خانواده‌ها رشد داد، نه اینکه آنها را در یک اتاق محبوس کنیم، باید به آنها کمک کرد تا زندگی بهتری داشته باشند.

پرداخت یارانه‌ها از اول اشتباه بود

این مرجع تقلید با اشاره به پرداخت یارانه‌ها افزود: متاسفانه پرداخت یارانه‌ها از اول نیز اشتباه بود و با شعارهای غیر واقعی فعالیت‌هایی انجام شد که نتیجه آن مشکلات عدیده اقتصادی امروز کشور است، ما معتقدیم که بیش از نیمی از مردم کشور نیازی به یارانه 45000 تومانی ندارند، به جای آن باید کار تولید و توسعه کشور را الگو قرار دهیم.

او بیان کرد: اگر این کسری بودجه‌ای که به خاطر یارانه‌ها در کشور ایجاد شده با هدفمندی صحیحح ایجاد می‌شد؛ امروز بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شد. دلیلی ندارد که کسانی که درآمد کافی دارند با سوء استفاده از این وضعیت، کشور و مردم را متحمل این هزینه‌ها کنند.

این مرجع تقلید ادامه داد: به طور کلی این گونه پول‌ها اشکال شرعی دارد و کسی که نیاز به این پول ندارد؛ نباید آن را بگیرد. اگر خلوص نیت در این زمینه رعایت شود؛ مشکلی نیز به وجود نمی‌آید و این سرمایه عظیم صرف رشد و تولید و اقتصاد عمومی کشور خواهد شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.