دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از بندهای سیاست‌های کلی انتخابات هزینه‌های انتخاباتی است که در صورت ابلاغ، میزان هزینه هر فرد در مجلس تبدیل به قانون خواهد شد.

امکان تعیین میزان قانونی هزینه انتخاباتی هر فرد/یمن باتلاق سعودی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار مهر، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان نشست امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: مباحث مجمع همچنان روی سیاست‌های کلی برنامه ششم ادامه دارد. امروز سیاست‌های اقتصادی را به پایان رساندیم و وارد سیاست‌های مربوط به محیط‌زیست، امورات فرهنگی و اجتماعی در هفته‌های آینده خواهیم شد، چون برای مجمع مهم است با وجود تعطیلی روز شنبه، برای روز یکشنبه جلسه فوق‌العاده گذاشتیم تا نظرات در این باب را خدمت مقام معظم رهبری بدهیم و ایشان پس از مطالعه و تصمیم‌گیری برنامه ششم، سیاست‌ها را به دولت و مجلس ابلاغ کنند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که در ابتدای خرداد ماه نظرات را تقدیم ایشان کنیم و دولت و مجلس در تیر ماه و شهریور ماه برنامه را تنظیم کنند و اولین گام برای برنامه ششم، سال ۹۵ خواهد بود.

رضایی گفت: بودجه سال ۹۵ اولین بودجه برنامه ششم خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره گزارش هایی که در بحث یمن ارائه شده است، گفت: از ابتدا گفتیم یمن برای عربستان تبدیل به باتلاق می‌شود. اکنون مشخص شده که اختلافات جدی درون حاکمیت عربستان ایجاد شده است و خلبان‌ها از رفتن برای بمباران ابراز نارضایتی کردند، چرا که کشتار مردم را مشاهده کردند.

وی با اشاره به اینکه هر چه عربستان زودتر از باتلاق خارج شود، به نفع خودش است بیان کرد: تنها راه، مذاکرات بین گروه‌های سیاسی در داخل یمن است. مردم یمن نشان داده‌اند که متمدن و فرهیخته هستند و نیازی به قیم برای اداره حکومت ندارند.

رضایی در پاسخ به سئوالی درباره رسیدگی به وضعیت اموال و دارایی‌های مسئولان، بیان کرد: در این باره بحث‌ها تمام شده، نظرات کارشناسی را گرفته‌ایم و تحقیق میدانی انجام شده و اکنون در نوبت دستور قرار گرفته است. بعد از برنامه ششم، سیاست‌های کلی انتخابات را تمام می‌کنیم و سپس رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسئولان کشور آغاز می‌شود.

وی همچنین درباره اظهارات وزیر کشور درباره پول‌های کثیفی که به انتخابات مجلس وارد می‌شود، گفت: یکی از بندهای سیاست‌های کلی انتخابات، شفاف‌سازی منابع و هزینه‌های انتخاباتی است که در صورت ابلاغ، در مجلس تبدیل به قانون می‌شود و میزان هزینه هر فرد را در انتخابات، مجلس تعیین می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سئوال که آیا در انتخابات مجلس حضور خواهد داشت؟ گفت: من در انتخابات مجلس شرکت نمی‌کنم.

رضایی درباره ورود مسئولان دولتی به بحث انتخابات، اظهار داشت: در این باره در مجمع بحث کردیم که هر نوع استفاده از ثروت و قدرت در انتخابات ممنوع است و حدود و وظایف آن را مجلس تصویب می‌کند.

وی همچنین درباره بحث استانی شدن انتخابات گفت: در این باره در مجمع بحث نکردیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.