قدس آنلاین : اصفهان - خيريه حضرت ابوالفضل (ع) از پذيرش زنان به عنوان اهداكننده معذور است چرا كه تعداد زيادي از آنان به اجبار همسران خود به اين عمل روي آورده‌اند.

کنترل خريد و فروش غيرمجاز كليه در دستور کار خیریه حضرت ابوالفضل(ع) است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سید جمال ملک نائینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد زيادي از بيماران مبتلا به نارسايي كليوي در فقر به سرمي‌برند بنابراين اين خيريه غير از اقدامات درماني،براي تامين مايحتاج اين بيماران نيز در حد توانايي خود فعاليت‌هايي را انجام مي‌دهد.
وي در زمينه اقدامات اين خيريه براي كنترل خريد و فروش غيرمجاز كليه، گفت: اين خيريه بسياري از فروشندگان را شناسايي كرده و در صورتي كه از شرايط لازم براي اهداي عضو برخوردار نباشند از فعاليت آنها جلوگيري مي‌شود علاوه بر اينكه بسياري از اين افراد بايد آزمايشات لازم براي اهداي عضو را در مراكز مرجع طي كنند.
عضو هيئت مديره خيريه حضرت ابوالفضل (ع) بيان داشت: با توجه به اینکه متوجه شدیم برخی از معتادان همسران خود را به زور به این خیریه هدایت می کنند که با فروش کلیه خود بتوانند مایحتاج زندگی را فراهم سازند، بنابراین از دو سه سال پیش مقرر شد کلیه از هیچ زنی دریافت نشود.
وی با اشاره به اينكه کلیه را از هر فردی دریافت نمی‌کنیم، بیان داشت: به عنوان مثال دانشجویی برای درمان عمل قلب مادر خود خواستار فروش کلیه خود شده بود که به محض اطلاع کلیه را از فرد دریافت نکردیم و مشکل وی را با پرداخت هزینه حل‌ و فصل کردیم.
عضو هیئت مدیره خیریه درمانی و پیوند کلیه حضرت ابوالفضل(ع) افزود: امروزه خیریه‌ها، مردم، دولت و رسانه ها تنها در سایه همکاری و همدلی می توانند سلامت را در جامعه ایجاد کنند.
ملک نائینی با بیان اینکه خیریه ها دو روی سکه دارند که یک روی از این سکه به مطبوعات بر می‌گردد، افزود: مطبوعات باید خیریه را متعلق به خود دانسته و در امور خير با اطلاع رساني وسيع به آنان كمك كنند.
وی گفت: تنها با کمک رسانه می توانیم فرهنگ سلامت را افزایش دهیم که عامه مردم به سلامت خود اهمیت دهند و پیشگیری را مقدم بر درمان خود بدانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.