قدس آنلاین : اصفهان - دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: قراردادهای موقت کارگری امنیت شغلی کارگران را کم کرده و کارگران از حقوق اولیه خود محروم هستند.

بغض دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان شکست

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، اصغر برشان در جمع تشکل‌های کارگری افزود: سال گذشته درخواست توسعه بیمارستان برای کارگران را داشتیم اما تاکنون این خواسته محقق نشده است ضمن اینکه در بخش درمان نیز هیچ تعادلی بین عرضه و تقاضا وجود ندارد و هنوز کارگران در زمینه هزینه‌ای درمانی با مشکل مواجه هستند.

وی در ادامه به بحث قراردادهای موقت کارگران پرداخت و افزود: با کمال تأسف امنیت شغلی برای نیروی کارگر کم است و قرارداد موقت مانع این امنیت شغلی برای کارگران می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان اشتغال و درآمد اقتصادی را از دیگر دغدغه کارگران برشمرد و خواستار استقرار و تعامل تامین مسکن کارگری و همکاری همه جانبه رسانه‌‌های گروهی در زمینه مسائل و مشکلات کارگری شد.

وی به تکریم و معیشت کارگران اشاره و تصریح کرد: کارگران بسیاری از استان‌‌های کشور دارای کارت منزلت هستند اما در اصفهان بازنشستگان از امکانات کارت منزلت برخوردار نیستند.

برشان با تاکید به اجرای طرح همسان‌سازی بازنشستگان گفت: با کمال تأسف بازنشستگان در امر قانون‌ همسان‌سازی پاس‌کاری می‌شوند و از حقوق و مزایای همسانی برخوردار نیستند.

وی اضافه کرد: بازرسان با خانه کارگر در ارتباط هستند و ایمنی کار یکی از اقداماتی است که برای امسال با نظارت بیشتری پیگیری از سوی بازرسان پیگیری می‌شود.

وزارت کار در بحث قراردادها به تعهدات خود عمل نکرده است

در ادامه این جلسه رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان اصفهاننیز با بیان اینکه 90 درصد جامعه کارگری استان امنیت شغلی ندارند، به قراردادهای موقت به عنوان بزرگ‌ترین مشکل جامعه کارگری اشاره کرد و گفت: قراردادهای موقت مربوط به مصوبه سال 69 است و وزارت کار در بحث قراردادها به تعهدات خود عمل نکرده است.

احمدرضا معینی افزود: در شورای حل اختلاف بسیاری از مشکلات قشر کارگر نداشتن امنیت شغلی و نبود قراردادهای صحیح است که همین امر منجر به جدایی بسیاری از کارگران از همسران خود به دلیل بیکاری شده است.

وی با اشاره به عدم ارجاع آیین‌نامه کارهای مستمر و غیر مستمر، افزود: با کمال تأسف سازمان‌‌های ذیربط از کارگران سوءاستفاده و استثمار می‌کنند.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان اصفهان تصریح کرد: تمامی شهروندان کارت الکترونیک دارند اما کارگران از این کارت برخوردار نیستند و برای اثبات کارگر بودن خود نیاز به اعتبار این کارت دارند.

معینی با بیان اینکه 90 درصد جامعه کارگری استان امنیت شغلی نداشته و در بخش بیمه درمان نیز با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: دولت بالغ بر 90 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است که با پرداخت این بدهی، تامین اجتماعی می‌تواند به تعهدات خود عمل کند.

وی به الزام قانون بیمه درمان برای کارگران اشاره و بیان کرد: تنها دو بیمارستان متعلق به تامین اجتماعی در اصفهان وجود دارد که با افزایش جامعه کارگری این دو بیمارستان پاسخگوی نیاز این قشر از جامعه نیست و لازم است در این زمینه اقدام جدی برای تخصیص یک بیمارستان صورت گیرد.

شرایط مالی دولت مناسب نیست

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در جمع تشکل‌های کارگری با بیان اینکه کارگر باید خود را شریک کارخانه بداند، گفت: در حال حاضر دولت در شرایط نامناسب مالی قرار دارد و قشر سرمایه‌گذار نیز باید ارزش افزوده بدهد.

عبدالوهاب سهل‌آبادی با بیان اینکه در این شرایط سخت کشور ، کارفرما شرایط سختی دارد، افزود: اتاق بازرگانی اصفهان این توانایی را دارد که در تعامل با اداره کار در خصوص ایمنی محیط کار اقدامات مؤثری انجام دهد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان همچنین با اشاره به قرارداد موقت کارگران با کارفرمایان تصریح کرد: کارگران نقش مهمی در تولید دارند و می‌توانند کار یک کارخانه را متوقف کنند اما خواستار امنیت شغلی بهتری در محل کار خود هستند.

وی ادامه داد: برخی از کارفرمایان با کارگران رفتار نامناسبی دارند که در این زمینه اعلام می‌کنیم با کارفرمایانی که تنها فکر بهره‌کشی از کارگران هستند برخورد می‌شود.

سهل‌‌‌آبادی در پایان تأکید کرد: البته هیچ کارفرمایی حاضر به از دست دادن کارگران خوب خود نیست و کارگران خوب باید با پاداش تشویق شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.