رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلا گفت: هنوز موضوع ابطال یا تعلیق پروانه وکالت محمدرضا رحیمی اعلام نشده او اگر اعلام شود باید آن را به کانون‌های سراسر کشور ابلاغ کنیم.

ابطال پروانه وکالت محمدرضا رحیمی به ما ابلاغ نشده است

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن کشاورز رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلا در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه گفت: مناسبت این نشست خبری٬ برگزاری همایش عمومی است که قرار است توسط اتحادیه در ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه در خرم آباد برگزار شود.

وی گفت: ما در این همایش دو دستور کار مهم را مورد بررسی قرار خواهیم داد٬ از جمله بررسی لایحه جامع وکالت و دوم بررسی آیین دادرسی کیفری به ویژه اصلاحیه لایحه مهم آن است.

وی ادامه داد: چندین سال است درگیر تنظیم لایحه وکالت هستیم و بحث‌های بسیاری بین دولت، ‌قوه قضاییه و مجلس و اتحادیه سراسری کانون وکلا در مورد کانون‌های وکلا شکل گرفته و امروز لایحه دولت در کمیسیون قضایی مجلس در حال بررسی است که نمایندگان کانون‌ها نیز در این بررسی حضور دارند.

کشاورز تصریح کرد: در مورد لایحه مذکور کانون وکلا ملاحظاتی را دارند و امیدوار هستند با توجه به این ملاحظات این قانون تصویب شود٬ وگرنه خدشه‌ای به استقلال وکلا و حق دفاع وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلا تاکید کرد: باید قانون وکلا طوری تنظیم و تصویب شود که در حد اندازه جمهوری اسلامی ایران و متناسب با مقررات بین المللی باشد که جمهوری اسلامی ایران آن‌ها را پذیرفته است.

بهمن کشاورز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث وموضوع آیین دادرسی کیفری اشاره کرد و گفت: در زمانی که این قانون در حال بررسی و تصویب شد٬ می‌توانم بگویم این چنین لایحه‌ای در تاریخ جمهوری اسلامی ایران اگر بهترین نباشد٬ یکی از بهترین لوایح بود که می‌توانستیم با آن فخرفروشی کنیم. بسیاری از موضوعات حق دفاع و حق سکوت متهم در آن لحاظ شده بود٬ اما هرچند این قانون در مجلس تصویب شده بود و قرار بود در تیرماه امسال اجرایی شود٬ گویا قوه قضاییه در شهریورماه سال ۹۳ اصلاحاتی را برای قانونی که اجرا نشده در مجلس مطرح کرده است.

وی اضافه کرد: با چنین اصلاحاتی حتما اعتبار آیین دادرسی که می‌رفت بهترین آیین دادرسی باشد٬ مورد اشکال قرار می‌گیرد و امیدواریم ان‌شاله این آیین دادرسی٬ بدون این اصلاحات در تیرماه سال جاری اجرایی شود.

بهمن کشاورز در پاسخ به سوالی در باره اینکه آیا پروانه وکالت محمدرضا رحیمی ابطال شده یا نه٬ گفت: آقای رحیمی عضو کانون وکلای مرکز هستند و جزئیات این موضوع را باید از کانون مرکز پیگیری کنید٬ اما تاکنون به ما موضوعی با عنوان ابطال پروانه یا تعلیق پروانه ایشان اعلام نشده است. قدر مسلم است که اگر اعلام شود ما باید به کانون‌های سراسر کشور این موضوع را ابلاغ کنیم.

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلا در پاسخ به این سوال که آیا آمار و رقمی در باره تخلفات وکلا در سال گذشته دارید یا نه٬ گفت: این نوع تخلفات و آمار آن‌ها را باید از کانون وکلای سراسر کشور بگیرید؛ آنچه مسلم است این است که جامعه وکالت نیز مستثنی از تخلف نیست٬ اما هر تخلفی با شدید‌ترین وجه برخورد می‌شود٬ به طور مثال در کانون مرکز نزدیک ۷۰ دادیار در ۶ شبعه دادگاه انتظامی مشغول بررسی تخلفات احتمالی وکلا هستند.

وی در باره پیگیری پروانه نسرین ستوده نیز گفت: هنوز هیچ چیز به اتحادیه کانون ارسال نشده اما تا آنجایی که خبر دارم دادگاه تجدید نظر بر میزان محرومیت وی از وکالت کاسته که این اقدام ممکن است در دادگاه انتظامی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.