قدس انلاین-زنجان:مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان توجه به خواسته های فرهنگیان را جزو ضروریات اعلام و خواستار رفع مسائل و مشکلات مختلف این قشر زحمتکش شد.

رتبه بندی معلمان از برنامه های تشویقی وزارت آموزش و پرورش است

به گزارش قدس آنلاین از زنجان،تمجیدی ازبرگزاری نشست های تخصصی با رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون راهبردی و توسعه مدیریت ریاست جمهوری، وزیر آموزش و پرورش و مسئولین ارشد استان خبر داد.
وی اضافه کرد: معلمان عامل توسعه هر کشوری هستند و در هر جای دنیا که توفیقاتی به دست می آید بر نقش بی بدیل معلمان اذعان می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان میانگین معدل دانش آموزان استان در مقایسه با کشور را رضایت بخش خواند و افزود: علی رغم وجود استعدادهای ویژه در دانش آموزان استان، انتظار پیشرفتی بیش از این ها داریم.
تمجیدی تقسیم معلمان به چهار گروه پایه، ارشد، خبره و عالی در طرح جدید رتبه بندی را جزو برنامه های تشویقی وزارت آموزش و پرورش خواند که در مقایسه با طرح قبلی که در صد کمی از معلمان را شامل می شد ، شامل تعداد بیشتری از معلمان خواهد بود و از افزایش 180 الی 600 هزار تومانی حقوق و دریافتی بهره مند خواهد ساخت.
تمجیدی اجرای طرح رتبه بندی را در راستای افزایش انگیزه معلمان و ارتقاء کیفیت آموزشی دانست و گفت: سیستم آموزشی ما متمرکز است و ما تابع سیاست های وزارتی هستیم و سیاست وزارت خانه در مورد مدارس خاص از جمله شاهد، نمونه، تیزهوشان، غیرانتفاعی و ... کاهش تعداد این مدارس می باشد.
تمجیدی با اشاره به وجود مشکلات زیاد پیرامون کار معلمان ، تلاش آنان را قابل تحسین دانست که بی هیچ کاستی و چشمداشتی صادقانه مشغول خدمت در عرصه تعلیم و تربیت هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: کمبود نیرو در آموزش و پرورش مختص برخی مقاطع و برخی پایه های متوسطه است که در مجموع پاسخگوی نیازهای آموزشی نمی باشد.
وی در خصوص برخی مسائل پیرامون دبیرستان شریعتی ، این دبیرستان را طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش استان جزو مدارس ماندگار کشور خواند که به ارائه خدمات آموزشی خواهد پرداخت.
این مقام مسئول با اشاره به اجرای برنامه های متعدد در حوزه پرورشی ، توجه به مقوله پرورش را در کنار آموزش مورد تاکید دستگاه متبوع دانست که گام های موثری در راستای تربیت دانش آموزان برداشته است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.