پارلمان عربی با تاکید بر ضرورت حمایت از تلاش ها برای گفت وگوی ملی لیبی در راستای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز ،تشکیل دولت وحدت ملی و تایید مجلس نمایندگان قانونی لیبی را خواستار شد.

پارلمان عربی خواستار رفع تحریم تسلیحاتی لیبی و حل بحران سوریه شد

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع پارلمان عربی همچنین بر اهمیت وضرورت رفع تحریم تسلیحاتی از ارتش لیبی طبق قطعنامه اتحادیه عرب در این زمینه تاکید کرد.

پارلمان عربی با هشدار به ضرورت مبارزه با تروریسم وافراط گرایی که موجب نا امنی وبی ثباتی لیبی شده است با هرگونه خشونت میان طرف های درگیر مخالفت کرد .

پارلمان عربی در خصوص تحولات بحران سوریه بر اهمیت تلاش اتحادیه عرب برای تشویق دولت های عربی به دستیابی به راه حل توافقی جهت خروج از بحران سوریه به طوری که خواسته های مردم سوریه محقق وحاکمیت ملی سوریه حفظ شود تاکید کرد.

احمد بن محمد الجروان رئیس پارلمان عربی گفت: رویکر پارلمان نسبت به هریک از دو کشور مسئله ای است که برای همه کشورهای منطقه وجهان اهمیت دارد ومستقیما بر امنیت ملی عربی تاثیر می گذارد واجازه هیچگونه کوتاهی در وحدت وسلامت ارضی هیچیک از دو کشور نمی دهد.

مسائل مذکور در دستور کار جلسه عمومی پارلمان عربی که در جیبوتی برگزار شد مطرح گردید.

سوریه از مارس 2011 تاکنون با بحران ناشی از ورود تروریست های خارجی با آن مواجه است همچنین دو دولت در لیبی یکی در شهر طرابلس پایتخت و دیگری در شرق این کشور از زمانی که گروه مسلح موسوم به «فجر لیبی» در ماه ژوئیه سال گذشته طرابلس را تصرف کرد، تا کنون برای قدرت در رقابت بوده اند.

پارلمان عربی که در سال 2001 شکل گرفت زیر مجموعه اتحادیه عرب است که 26 عضو دارد و هدف آن هماهنگی بین کشورهای عربی در حل مشکلات فیمابین است.

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.