قدس آنلاین:معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: در سال جاری عملیات ساخت ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در دستور کار قرار گرفته و پیش بینی می شود با تامین اعتبار این میزان راه، زیر پوشش آسفالت قرار گیرد.

احداث ۴۰۰ کیلومتر راه جدید روستایی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، محمدحسین علی نیا، در نشست خبری با بیان اینکه پروژه ترمینال بجنورد نیز مانند بسیاری از پروژه ها که شروع و هزینه هایی برای آن صرف شد، به نتیجه نمی رسد و باید جانمایی دوباره برای آن انجام شود، گفت: مطالعات برای جانمایی جدید پایانه مرکزی در شورای همتا استان تصویب شده است.

وی افزود: مکانی در انتهای محدوده شهری بجنورد در مسیر مشهد در نظر گرفته شده که مقرر شد، شهرداری برای تملک زمین و انجام کار اقدام کند.

وی با بیان اینکه در آینده پایانه ای که بتواند دومسیر تهران و مشهد را پوشش دهد، احداث خواهد شد، درباره قله برداری باباموسی نیز اظهار داشت: قله برداری این کوه از چالش هایی بود که ما را هم درگیر کرده است اما در این رابطه متولیان فرودگاه و متخصصان پرواز باید نظر دهند و صحبت افراد غیرمتخصص در این زمینه کار ساز نخواهد بود.

وی از انجام پرواز شرکت اترک در شنبه ها خبر داد و عنوان کرد: برای پرواز در دیگر روزها هم در حال مذاکره هستیم، ضمن اینکه با شرکت آسمان هم مذاکراتی انجام شده است و اکنون در روزهای شنبه، چهارشنبه و جمعه پرواز انجام می شود.

وی درخصوص پل شهدا (چهارراه خوشی) مرکز استان هم عنوان کرد: احداث این پل با فراز و نشیب های زیادی روبه رو بود و مدتی با پیمانکار آن دچار چالش شدیم که سرانجام پیمانکار متقاعد شد نظر قانونی کارفرما را بپذیرد و امیدواریم تا پایان ماه آینده، به بهره برداری برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی به ساخت 170 کیلومتر راه روستایی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال هم 400 کیلومتر راه روستایی ساخته و آسفالت می شود.

علی نیا عنوان کرد: جاده بجنورد به جنگل هم که قرار بود 40 کیلومتر آن ابتدای امسال به بهره برداری برسد، به دلیل کمبود اعتبارات انجام نشد و اکنون با اضافه شدن 20 کیلومتر دیگر به این مسیر، تا آبان ماه امسال در مجموع 60 کیلومتر زیر عبور قرار خواهد گرفت.

وی درباره ساماندهی بافت فرسوده مرکز استان هم گفت: این طرح که سالهاست شروع شده، به دلیل محدودیت های اعتباری هنوز به نتیجه نرسیده است، همچنین پیمانکار آن هم که دچار مشکل حقوقی شده بود، به دستگاه قضا معرفی شده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.