قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: جوانان ورزشکار ایلامی در سال گذشته و در میادین مختلف ورزشی موفق به کسب 382 مدال رنگارنگ شدند.

کسب 382 مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران ایلامی

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، بهروز حیدرزاده در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با تبریک میلاد امام جواد (ع) و تبریک پیشاپیش میلاد پیشوای اول شیعیان حضرت علی (ع) و روز پدر و با بیان اینکه رسانه ها و مطبوعات در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، علمی و ... نقش خود را به خوبی ایفاء می کنند، اظهارداشت: نقش و رسالت رسانه های دیداری و شنیداری در پیشبرد اهداف درون و برون سازمانی بی بدیل است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس رسانه ها توانستند به خوبی بدرخشند و خدمات ارزنده ای را به جامعه اسلامی ارائه دهند، افزود: رسانه ها پس از جنگ تحمیلی نیز در راستای توسعه و سازندگی کشور بسیار تلاش کرده و این تلاش همچنان ادامه دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه این استان، استانی جوان است و رسانه ها در زمینه معرفی جوانان خلاق و مبتکر و توانمند بسیار کوشیده اند، خاطرنشان ساخت: در سال گذشته علی رغم همه محدودیت های مالی، عملکرد مناسبی در حوزه ورزش و جوانان استان شکل گرفت و با اینکه اعتبارات استان از محل فصل پنجم تنها یک میلیارد و 200 میلیون ريال بود و حتی پاسخگوی حداقل نیازهای 320 هیئت ورزشی در استان نبود، توانستیم از 20 مسابقه در سطح ملی از ورزشکاران در رشته های مختلف میزبانی کنیم.

بهروز حیدرزاده ورزش و جوانان را دو مقوله مهم دانست و تأکید کرد که بایستی به تناسب به این دو امر مهم توجه جدی شود، خاطرنشان ساخت: قهرمانی جزئی از ورزش است و قهرمانی توأم با اخلاق، صداقت، دوستی، پاکدستی و سلامت بسیار زیبنده است و اخلاق مداری بایستی جزء اولویت های اصلی در میادین ورزشی باشد.

وی تقویت حرفه ای گری و کسب افتخارات ورزشی در استان را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: با تشکیل کمیته ها و میزگردهای تخصصی، بهره گیری از اساتید فن و نظرات کارشناسی صاحب نظران و پیشکوستان می توانیم ورزش استان را در همه جهات توسعه دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با اشاره به کسب 382 مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران استان در سال گذشته، بیان داشت: ورزشکاران استان در سال 93، موفق به کسب 122 مدال طلا، 97 مدال نقره، 169 مدال برنز و علاوه بر آن 5 مدال جهانی و 22 مدال آسیایی شده اند که نسبت به جمعیت استان یک رکورد محسوب می شود.

بهروز حیدرزاده پتانسیل های بالقوه ورزشی استان را مشهود و بسیار حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: با شناسایی و هدایت علمی و فنی این استعدادها می توان در توسعه و ترقی ورزش استان گام های مهمی برداشت.

وی به فعالیت 60 گروه مردم نهاد در زمینه های مختلف ورزشی و جوانان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ورزش و جوانان استان ایلام در سال گذشته در زمینه جذب مشارکت های مردمی در بخش های فرهنگی و ورزشی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی به معنای سلامت جامعه است، افزود: ورزش همگانی باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود و همه دستگاه های استان بایستی پای کار باشند و همکاری لازم را بعمل آورند.

بهروز حیدرزاده به برگزاری بیش از 35 برنامه متنوع فرهنگی در حوزه جوانان در سال گذشته در استان ایلام اشاره کرد و اظهارداشت: در سال گذشته 4 نفر از جوانان استان توانستند در سطح کشور به خوبی بدرخشند و جزء برترین های کشوری قرار گیرند.

وی با تقدیر از دولت تدبیر و امید در  توجه به حوزه عمران ورزش وجوانان استان در جریان سفر سال گذشته دولت به استان، گفت: در جریان سفر ریاست محترم جمهور به استان، 85 میلیارد ريال اعتبار به حوزه ورزش و جوانان استان اختصاص یافت که تاکنون 75 میلیارد ريال آن جذب شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام به اجرای 37 پروژه عمرانی در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: از این تعداد 12 پروژه نیمه تمام است که درصدد هستیم تا در سریعترین زمان ممکن این پروژه ها را به بهره برداری برسانیم.

بهروز حیدرزاده احداث سالن تیراندازی با 80 درصد پیشرفت فیزیکی، نصب چمن مصنوعی زمین فوتبال شهدای چوار و احداث مجموعه خوابگاهی ورزش استان را از دیگر پروژه های در دست اقدام ورزش استان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در برآوردهای اولیه، مجموعه خوابگاهی ورزش استان به 150 میلیارد ريال اعتبار نیاز دارد که امیدواریم تا پایان سال 96 این پروژه مهم به بهره برداری برسد.

وی سرانه ورزشی استان را 76 و 9 صدم سانتیمتر مربع عنوان و تصریح کرد: علی رغم مشکلات متعدد ورزش استان از لحاظ سخت افزاری و امکانات، خوشبختانه جوانان و نوجوانان ایلامی توانسته اند در عرصه ها و میادین مختلف ورزشی بخوبی بدرخشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در پایان با تقدیر و تشکر از مجموعه وزارت ورزش و جوانان، استاندار، مدیران ارشد استان، نمایندگان مردم در مجلس که حامی ورزش استان بوده اند، یادآور شد: ما از انتقادهای سازنده استقبال می کنیم و مطمئناً رسانه ها می توانند با انتقادهای سازنده و نظرات کارشناسی خود، خادمان مردم را در همه زمینه های یاری دهند.

گفتنی است در پایان این نشست 2ساعته، مدیرکل ورزش و جوانان استان با سعه صدر به سؤالات متنوع خبرنگاران پاسخ گفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.