قدس آنلاین: مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: مدارس امام رضا(ع) می‌توانند الگوهای برتر ایرانی و اسلامی در کشور باشند ، دراین راستا مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز حمایت‌های لازم را در این رابطه داشته است.

مدارس امام رضا(ع) می‌توانند الگوهای برتر ایرانی و اسلامی در کشور باشند

به گزارش قدس آنلاین، محمدتقی فخریان ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: راه‌اندازی بنیاد فرهنگی رضوی در سال 1365 توسط آیت‌الله واعظ‌طبسی پیشنهاد شد و اولین گروه از دانش‌آموزان در سال 1367 و در مناطق محروم وارد مدارس امام رضا(ع) شدند.

وی افزود: 14 واحد آموزشی با 6331 نفر دانش‌آموز و 234 کلاس درس داریم و در مجموع 864 نفر از فرهنگیان در کادر اجرایی و کلاس‌های درس این مدارس به صورت تمام وقت و پاره وقت همکاری دارند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی بیان کرد: 50 درصد مدارس امام رضا(ع) در مناطق محروم مانند خواجه‌ربیع و ساختمان واقع شده وهیچ هزینه ای دریافت نمیشود درعین حال  50 درصد دیگر نیز در مناطق برخوردار مانند سجاد  هستند که برابر مقررات آموزش و پرورش هزینه مدارس غیرانتفاعی دریافت می‌شود.

فخریان تصریح کرد: در سال تحصیلی 94-93 مدرسه علوم قرآن و معارف اسلامی امام رضا(ع) تأسیس شد و مهمانان خارجی از مدارس اسلامی انگلستان، مدارس حزب‌الله لبنان، مدارس شیعیان هندوستان و مدارس روسیه از این مدرسه بازدید کرده‌اند.

وی تأکید کرد: مدرسه علوم قرآن و معارف اسلامی امام رضا(ع) 8 کلاس درس دارد که 6 کلاس متوسطه اول و 2 کلاس متوسطه دوم هستند که دراین مدت نفر اول کشور در مسابقات قرائت قرآن کریم و نفر اول استان در مسابقات حفظ قرآن کریم از این مدارس برگزیده شده اند.

فخریان گفت: مدارس امام رضا(ع) می‌توانند الگوهای برتر ایرانی و اسلامی در کشور باشند و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز حمایت‌های لازم را در این رابطه داشته است.

وی با بیان اینکه مدارس امام رضا (ع) کاملا استاندارد هستند افزود: این مدارس دارای تجهیزاتی هوشمند و فضاهای تربیتی مانند نمازخانه  و تجهیزات آزمایشگاهی میباشند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی بیان کرد: توسعه دو مجمتع مجهز در مناطق محروم با درایت تولیت آستان قدس رضوی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی خاطرنشان کرد: از مجموع 14 مدرسه امام رضا(ع) 8 مدرسه پسرانه و 6 مدرسه دخترانه هستند و مدارس پسرانه شامل 4 دبیرستان متوسطه دوم، 2 دبیرستان متوسطه اول و 2 دبستان دوره اول و دوم و همچنین مدارس دخترانه نیز شامل 2 دبیرستان متوسطه دوم، 2 دبیرستان متوسطه اول و 2 دبستان دوره اول و دوم هستند.

وی افزود: آستان قدس رضوی در رابطه با کمک به آموزش و پرورش به دو شیوه عمل کرده و 10 آموزشگاه در خراسان رضوی افتتاح شده و تقدیم به آموزش و پرورش گردیده است و تعدادی دیگر از مدارس هم توسط آستان قدس رضوی ساخته و اداره می‌شود که 14مدرسه در خراسان رضوی داریم و مدارسی هم در استان‌های کرمان وخراسان جنوبی تأسیس و راه‌اندازی شده‌اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    0 0
    دخترم مدرسه ... مشهد حامد جنوبی می رود. امکانات آموزشی معمولی. کلاسها با جمعیت بیش از سی نفر، معلمین با مدارک غیر مرتبط و کم تجربه، هزینه ی زیاد و سرویس مدرسه نامناسب. دخترم هر روز دیر می رسد. چون سرویس دیر می آید. به مسیولین مدرسه که گفته شد فرمودند شما کم پول می دهید بیشتر بدهید و به صورت خصوصی از راننده بخواهید که زودتر بیاید. لازم به ذکر است که مبلغ دومیلیون و نهصد هزار تومان برای مسیر کوتاه تر از ۳ کیلومتر با پراید هر دوماه دریافت می شود و ۷ کودک در یک پراید می نشینند. مبلغ از طریق سایت بنیاد رضوی دریافت می شود. معلمین هم تجربه ی تدریس ندارند و ناکارازموده هستند. بعد مدرسه کلاس خصوصی می گذارد و می گوید برای آموزش بهتر بچه ها پول اضافه بر ثبت نام بدهید تا آموزش بیشتر داده شود حدود بیست میلیون تومان مدرسه دریافت کرده و حتی برای امتحانات، از بچه ها خواسته می شود که کاغذ امتحان را خود تهیه کنند و جزوه های کلاسی را خود پرینت بگیرند. از ابتدای سال تاکنون هم هیچ اردوی تفریحی یا جشنی برای بچه ها جز برنامه حرم و راهپیمایی برگزار نشده است. خبری از برخوردهای اخلاقی اسلامی هم نیست.
  • ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    0 0
    با عرض سلام و خسته نباشید ، ... از نظر اخلاقی، دایم سر بچه ها داد می زنند. با خشونت و تهدید به بچه می گویند هر چه ما می گوییم بنویس و امضا کن وگرنه از مدرسه اخراج می شوی و.... متاسفانه نمرات دانش آموز توسط معلم کلاس کم داده می شود تا از خود معلم به عنوان معلم خصوصی استفاده شود. بعد از دادن هزینه ی اضافی به معلم ، نمرات دانش آموز را همه بسیارخوب می دهند. با این که ارزشیابی کیفی است به قدری حرف نمره زده می شود که دانش آموز اضطراب شدید زمان امتحان پیدا می کنند. معلم اطلاعات و تخصص کافی در تدریس ندارد و حتی سوالات طرح شده برای بچه ها اشتباه طرح می شود. لطفاً آموزش و پرورش بیشتر نظارت داشته باشد تا با هزینه زیاد نزدیک به بیست میلیون تومان برای هر دانش آموز بدون امکانات ویژه از هر معلمی برای تدریس استفاده نشود. بچه ها تهدید می شوند که اگر اعتراض کنید با شما برخورد می شود.