قدس آنلاین- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همین آمریکایی ها در محافل خصوصی خود اعتراف می کنند که اگر به ایران حمله کنیم، ایران پاسخ قاطعانه ای خواهد داد بنابراین تنها راه چاره، مذاکره و تعامل است.

ملت ایران برای سومین بار صداقت آمریکا را محک می زند/آمریکایی ها در محافل خصوصی خود اعتراف می کنند که اگر به ایران حمله کنیم، ایران پاسخ قاطعانه ای خواهد داد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محسن رضایی در یادواره 14000 شهید جامعه کارگری کشور در تبریز ضمن عرض تبریک فرارسیدن روز کارگر و بسیج کارگری بیان کرد: کار و کارگر در قانون و مکتب اسلام جایگاه بزرگی دارد، همه می دانند پیامبر خدا روزی کارگری را دیدند و دست های او را بوسیدند.

 

وی ادامه داد: در هیچ دینی این ارزش و مقام برای کار و کارگری دیده نشده است، خوشبختانه کارگران ایران اسلامی فراتر از شایستگی های خود را نشان دادند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان گفت: کارگران علاوه بر انجام حرفه های خود در انقلاب اسلامی و میادین مبارزه با رژیم شاه و دفاع مقدس هم نقش برجسته ای داشتند.

 

وی افزود: 14000 شهید جامعه کارگری بیانگر اعزام ده ها هزار کارگر به جبهه و جنگ است، این شأن کارگر ایرانی است و نشان دهنده این که کارگر ایرانی تنها به حرفه کارگری نپرداخته است، کارگر ایرانی در صحنه خون و آتش حاضر شد و به دفاع از وطن خود پرداخت. وی ادامه داد: امثال شهدایی چون شهید محمد آذری یا جعفر زوار و یا میرجعفر محمدی که کارگر بودند از لشگر عاشورا اعزام شدند و نام کارگر را بالا بردند.

 

محسن رضایی با بیان اینکه کارگر ایرانی در کارخانه آرام نمی نشیند که به اسلام و وطن تعرض شود و این افتخار کارگر ایرانی است، اظهار کرد: کارگر ایرانی، کارگر معمار بزرگ ایران اسلامی است و به فکر تولید هویت ملی ایران است، این خود یک توفیق الهی می باشد.

 

وی با اشاره به جریان مذاکرات هسته ای در کشورمان تصریح کرد: سوال مهم این است که دشمنان از ایران چه می خواهند و چرا تحریم می کنند و راه را باز نمی کنند، چرا در مذاکرات کوتاه نمی آیند؟ وی بیان کرد: امروز از جان ملت یمن چه می خواهند، چرا عربستان را تحریک می کنند، از جان ملت سوریه و عراق و افغانستان و... چه می خواهند، به راستی فلسفه این کار چیست؟

 

عضو هیئت رئیسه مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دلایل دشمنان ما مشخص است، آنها نمی خواهند اسلام و مسلمانان پیشرفت کنند، آنها می گویند دموکراسی و آزادی، ما هم همین ها را می گوییم، اما آنها یک رژیم دیکتاتوری مثل صدام و آل سعود را تجهیز می کنند و به ما و ملت ها حمله می کنند.

 

وی متذکر شد: کشورهایی چون آمریکا، فرانسه و آلمان در جنگ عراق علیه کشور ما در کنار صدام قرار گرفتند و بعد از جنگی که شکستش برای صدام باقی ماند، وی برای عقده گشایی به کویت حمله کرد و در آن زمان نیز آمریکا در مقابل صدام قرار گرفت و وی را محور شرارت های منطقه خواند!

 

وی گفت: ایران در مذاکرات برای سومین بار در حال تست آمریکا است که آیا این کشور با ملت ایران صادق است یا خیر! و نخست وزیر جنایت کار اسرائیل نیز دائم صحبت می کند و برایش کف می زنند با این هدف که روند مذاکرات منقطع شود. رضایی با بیان اینکه اوباما قدری عاقل شده است، اظهار کرد: اوباما می داند جنگ باعث اقتدار تاریخی مردم ایران شد و تحریم ها هم باعث پیشرفت کشورمان، بنابراین راهی به جز مذاکره با کشورمان در پیش رو ندارد. وی ادامه داد: همین آمریکایی ها در محافل خصوصی خود اعتراف می کنند که اگر به ایران حمله کنیم، ایران پاسخ قاطعانه ای خواهد داد بنابراین تنها راه چاره، مذاکره و تعامل است.

 

محسن رضایی ادامه داد: حتی رهبر ایران فرمودند اگر صداقت آمریکا معلوم شد و پرونده هسته ای حل، می توانیم به پرونده دیگر برویم ولی آمریکا به هیچ وجه حاضر نیست صادقانه در پشت میز مذاکرات حاضر شود. وی افزود: چون می دانند که اگر ایران و مناطق مختلف ایران مثل تبریز و خراسان و فارس فرصت پیشرفت پیدا کنند، تمدن سازی می کنند.

 

وی با طرح این سوال که آیا ما بدون تلاش و ایثار و جهاد می توانیم به تمدن برسیم، بیان کرد: چرا نسبت به دفاع مقدس و سپاه و بسیج و ارتش جوسازی می کنند، چون آمریکایی ها و کشورهای غربی فهمیده اند که محور شهادت باعث پیشرفت کشور ما می شود. فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه رابطه کارگر و کارفرما باید تغییر کند، افزود: کارفرما نباید به کارگر مثل برده نگاه کند و باید مسئولیت اجتماعی و انقلابی در کارخانه ها بوجود آید.

 

وی متذکر شد: به کارگر از دریچه یک قطعه نباید نگاه کرد، باید به همه نیازهای کارگر توجه کرد، در متون علمی جدید آمده که دیگر نباید از مسئله کار به سود فکر کرد، باید به برند و احساس مسئولیت اجتماعی اندیشید. محسن رضایی یادآور شد: این حرف را اسلام هزار و چهارصد سال پیش گفته است، چرا روابط اسلامی نباید به ادارات و کارخانه ها وارد شود، نیاز به ایثار و برادری است و تا این نگاه در جامعه کاری ما بوجود نیاید، پیشرفت حقیقی حاصل نمی شود که اگر این توفیق حاصل شود، ایران مثل اقتدار نظامی در عرصه اقتصادی نیز موفق می شود.

 

وی در پایان اظهار کرد: ایران به تنهایی توانست مسائل هسته ای و نظامی را کشف کند، چطور نمی تواند در عرصه کشاورزی و صنعت و اقتصاد پیشرفت کند، پس در این زمینه ها نیز توانایی خود را دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.